جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کارخانه‌های لبنی اصفهان از روغن پالم استفاده نمی‌کنند

مدیرعامل اتحادیه کارخانه‌های صنایع لبنی استان اصفهان گفت: ما با اطمینان کامل اعلام می‌کنیم که هیچ‌یک از کارخانه‌های تولید مواد لبنی در این استان تخلفی در خصوص استفاده از روغن پالم در محصولات خود ندارند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، هومان امیری در خصوص شایعات مربوط به استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی اظهار کرد: شایعاتی که در خصوص استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی که اثبات نشده است در میان مردم رواج پیدا کرده، ضربه بزرگی به صنعت لبنیات وارد کرد که تکمیل کننده ضربات قبلی بود.

وی افزود: در دولت دهم بیش از ۸۰ کارخانه صنایع لبنی در استان اصفهان فعالیت داشتند که مشکلات به وجود آمده سبب شد ۵۰ درصد این کارخانه‌ها به بهره‌برداری نرسند و یا اگر هم به بهره‌برداری رسیده‌اند، ورشکست شوند.

مدیرعامل اتحادیه کارخانه‌های صنایع لبنی استان اصفهان تصریح کرد: شرکت‌های باقی‌مانده‌ نیز تنها با ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه صنایع لبنی در کشور بدون متولی است، اضافه کرد: دولت جدید با شعارهایی که داد امیدی در دل تولیدکنندگان ایجاد کرده بود و افق روشنی برای آینده پیش رو بود که متأسفانه صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت در خصوص آلوده بودن شیرهای تولیدی کارخانه‌ها به روغن پالم و سوءاستفاده برخی از رسانه‌ها از این صحبت‌ها اثرات زیان‌بار بسیاری به همراه داشت.

امیری خاطرنشان کرد: این حرف‌ها سبب ایجاد رکود شدید در بازار شد و بسیاری از محصولات به کارخانه‌ها برگشت داده شد و این در حالی است که هیچ مورد تخلفی در هیچ‌یک از کارخانه‌های لبنی داخل استان اصفهان گزارش نشده است.

وی افزود: ما بارها از اداره بهداشت و استاندارد درخواست کرده‌ایم که اگر تخلفی در هر یک از کارخانه‌ها مشاهده کرده‌اند اعلام کنند تا بقیه تولیدکنندگان از این شایعات و وضعیتی که به دنبال آن پیش‌آمده رها شوند اما کاری انجام نداده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه کارخانه‌های صنایع لبنی استان اصفهان با بیان اینکه مردم نیز در این خصوص حساسیت بسیاری از خود نشان داده‌اند، اذعان داشت: بسیاری از محصولات تولیدی به‌ویژه شیر پرچرب به کارخانه‌ها برگشت داده شد که این امر سبب رکود می‌شود و از سویی سلامت جامعه نیز به خطر می‌افتد.

وی افزود: طبق برنامه چهارم توسعه تا پایان این برنامه باید مصرف سرانه را سالیانه از ۸۴ کیلوگرم که در سال ۸۳ بود به ۱۶۴ کیلوگرم برسانیم که در حال حاضر نه تنها افزایش نداشته بلکه ۲۲ درصد نیز کاهش داشته و به ۶۴ کیلوگرم رسیده است.

امیری تأکید کرد: شایعات اخیر مبنی بر استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی، سبب می‌شود تا سرانه مصرف روند کاهشی خود را ادامه دهد و فرهنگ‌سازی دوباره برای جلوگیری از حذف این ماده از سبد غذایی مردم نیازمند صرف هزینه و زمان زیادی است.

وی به برخی از سایت‌ها که اسامی تعدادی از کارخانه‌های متخلف را اعلام کرده‌ بودند اشاره کرد و گفت: ما با اطمینان کامل اعلام می‌کنیم که هیچ‌یک از کارخانه‌های تولید مواد لبنی در استان اصفهان هیچ تخلفی در خصوص استفاده از روغن پالم در محصولات خود ندارند و اسامی اعلام‌شده در برخی از سایت‌ها نیز کاملاً غلط بوده و از آنها شکایت کرده‌ایم.

انتهای پیام / کد خبر7151

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار