شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

هکر ۱۵۰۰ خط اینترنت در اصفهان دستگیر شد

فردی که خطوط ADSL بیش از ۱۵۰۰ نفر از شهروندان را هک و از پهنای باند آنها بصورت رایگان استفاده می کرد در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از پایگاه خبری پلیس ،رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه خط ADSL آنها هک شده و شخصی مخفیانه از پهنای باند آنها استفاده می کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملان هک خطوط اینترنت شاکیان آغاز شد که سرانجام پس از بررسی های علمی و تخصصی در محیط سایبر و بازبینی سیستم های شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت هویت فردی که اقدام به این عمل مجرمانه کرده بود به دست آمد.

وی افزود: متهم که جوانی ۲۲ ساله اهل و ساکن اصفهان است با هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات ضربتی در منزلش توسط ماموران دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در بررسی سیستم های حامل داده رایانه متهم تعداد زیادی نرم افزار هک و نفوذ کشف شد،گفت: متهم به بزه انتسابی خود اقرار و انگیزه اش از این کار را استفاده رایگان از پهنای باند دیگران برای کارهای روزمره خود از اینترنت عنوان کرد.

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: برای جلوگیری از نفوذ افراد هکر به مودم ADSL توصیه می کنیم رمز پیش فرض مودم ADSL خود را هر از چند گاهی تغییر دهید و از رمزهای پیچیده برای نام کاربری خود استفاده کرده و از دانلود فایل های ناشناس پرهیز شود.

سرهنگ مرتضوی افزایش تنظیمات امنیتی مودم را از دیگر اقدامات موثر برای سد کردن راه نفوذ هکرها عنوان کرد و اظهار داشت: توصیه دیگر ما به شهروندان این است که ریز مصرف پهنای باند اینترنت خود را بررسی تا در صورت مغایرت موضوع را به پلیس فتا گزارش دهند.

انتهای پیام / کد خبر7213

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار