یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

قطع آب شرب ۱۴۱ مشترک پرمصرف اصفهانی

معاون امور مشترکین آبفای استان اصفهان گفت‌: با آغاز اجرای طرح قطع انشعابات مشترکین پرمصرف در این استان تاکنون آب شرب ۱۴۱ مشترک به صورت موقت قطع شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان اصفهان، رضا رضایی اظهار داشت: از ابتدای تیرماه تاکنون به ۵۳۰ مشترک ویژه که بیش از حد الگو آب مصرف کردند اخطار صادر شد که عمدتاً این مشترکین از آب شرب برای شستشوی ماشین، فرش، پر کردن استخر و مواردی از این قبیل استفاده می‌کردند.

وی افزود: علاوه بر اینکه بر روی ۹۸ هزار قبض آب‌بها اخطار قطع آب درج شد برای این مشترکین اخطاریه مجزا هم جهت رعایت الگوی مصرف صادر شد.

معاون امور مشترکین آبفای استان اصفهان تصریح کرد: با آغاز اجرای طرح انشعابات مشترکین پرمصرف ۹۹ باغ در سطح استان شناسایی شدند که از آب شرب در استخرها استفاده می‌کردند که اخطار و تذکر لازم به آنها نیز داده شد.

وی شناسایی انشعابات غیرمجاز را بسیار مؤثر در مصرف بهینه آب دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۵۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شدند که پس از طی مراحل قانونی انشعابات آنها جمع‌آوری و یا تبدیل به انشعاب مجاز شده است.

رضایی شناسایی مشترکین پرمصرف و اخطار به آنها را مؤثر در رعایت الگوی مصرف آب دانست و اظهار کرد: تا پایان سال گذشته حدود ۶۲ درصد مصارف در رنج الگوی مصرف آب بود این در حالی بوده که با شناسایی و ارائه اخطار به مشترکین پرمصرف درباره مدیریت مصرف در حال حاضر ۶۸ درصد مصارف بین صفر تا ۲۰ متر‌مکعب آب است که در دامنه الگوی مصرف آب قرار دارند که این ارقام نشان از کاهش حداقل ۶ درصد مصارف به دامنه الگوی مصرف آب را دارد.

انتهای پیام / کد خبر7247

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار