شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اصفهان پر معضل‌ترین کلانشهر کشور است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: کلان شهر اصفهان پر معضل‌ترین شهر کشور به لحاظ کم آبی، نرخ بالای مرگ و میر بر اثر بیماری ها، نابودی میراث فرهنگی، اعتیاد و … است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری مهر، سید احمد عاملی در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان پرمعضل‌ترین کلانشهر کشور است، اظهار داشت: کم‌آبی، خشکی زاینده رود، آلودگی هوا، نرخ بالای سرطان و مرگ و میرناشی از آن، افزایش روز افزون نرخ مهاجرت، نابودی میراث فرهنگی، افزایش اعتیاد و سیستم نا کارآمد حمل و نقل عمومی از جمله مشکلات این کلانشهر است.

وی با بیان اینکه تفاوت‌های ایدئولوژیک و سیاسی بین گروه‌های سیاسی مختلف کمترین تاثیر را در مواجهه با این مشکلات دارد، افزود: در این راستا تمام احزاب و گروه‌ها باید و می‌توانند در مقابه با این مسایل با هم متحد شوند.

وی با تاکید بر اینکه اگر افراد یا جریاناتی بر طبل تفاوت‌ها و اختلافات سیاسی این گروه و آن گروه می‌کوبند و به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف بین جریانات سیاسی هستند بر خلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت می کنند، ادامه داد: چنین افرادی به طور قطع به دنبال منافع مردم و شهر نیستند و به دنبال مطامع دنیایی و منافع گروهی و جناحی خود هستند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید از شهر و ظرفیت‌های شهرداری شناخت کامل داشته باشند، افزود: هر یک از اعضای شورای شهر باید به سهم خود از شهرداری که تحت نظارت شوراست شناخت داشته باشند و این امر باید توسط هیات رئیسه شورا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در حال حاضر در حال تهیه مقدمات تدوین بودجه ۹۴ است و همه وظیفه دارند به دور از بازی‌های سیاسی توجه خود را صرف نظارت بر تدوین بودجه ۹۴ معطوف کنند، ادامه داد: در این راستا باید در نظر داشته باشیم که شهرداری باید بودجه را بر اساس اقتصاد مقاومتی و با توجه به مشکلات اقتصادی مردم در راستای کاهش بار بودجه شهرداری از دوش شهروندان تدوین شود.

انتهای پیام / کد خبر7286

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار