جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

امضا تفاهمنامه ۲۲۰ میلیارد ریالی اجرای تاسیسات فاضلاب شهر زواره

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: با حضور وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تفاهمنامه اجرای تأسیسات فاضلاب شهر زواره به ارزش بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری ایمنا، هاشم امینی با اشاره به عقد قرارداد بیع متقابل با شرکت پرشیان فولاد، اظهار داشت: تفاهمنامه به صورت بیع متقابل با شرکت پرشیان فولاد تنظیم شده است که مقرر شد این شرکت در کمتر از ۲۰ ماه ۳۸ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا و نیز یک تصفیه‌خانه فاضلاب ۱۵ هزار نفری احداث کند.

وی به زمان بهره‌برداری نیروگاه سیکل ترکیبی زواره از پساب حاصل از تأسیسات فاضلاب زواره اشاره کرد و افزود: به دنبال اجرای تأسیسات فاضلاب شهر زواره، نیروگاه سیکل ترکیبی زواره می‌تواند به مدت حداقل ۲۰ سال حجمی معادل ۱۶ میلیون مترمکعب پساب دریافت نماید.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان اضافه کرد: با اجرای این پروژه بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ انشعاب فاضلاب به مشترکان واگذار می‌شود.

وی بیان داشت: برخورداری از خدمات شبکه فاضلاب یکی از مطالبات مهم مردم شهر زواره بوده است که تاکنون به علت تنگناهای مالی اجرای این امر محقق نشده بود که خوشبختانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این مهم در کمترین زمان ممکن اجرایی می‌شود و مردم این منطقه زیر پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می‌گیرند و از سوی نیروگاه سیکل ترکیبی هم با استفاده از پساب فاضلاب نیاز آبی خود را جهت فعالیت‌های اقتصادی برطرف می‌کنند.

امینی تصریح کرد: استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرای تأسیسات فاضلاب در شهرهای فاقد شبکه به روش‌های بیع متقابل، BOT و BOO از اولویت‌های شرکت آبفای استان اصفهان است که در چند سال اخیر با روی آوری صنعت آبفا به این نوع سرمایه‌گذاری مدت زمان اجرای شبکه فاضلاب کوتاه‌تر، و وابستگی به منابع دولتی نیز کاسته شده تا شهروندان بتوانند در حداقل زمان ممکن از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین در دو سال گذشته رویکرد شرکت به بهره‌گیری از این نوع سرمایه‌گذاری جنبه عملیاتی به خود گرفته و نیز اهتمام جدی برای بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در سنوات آتی برای شهرهای فاقد شبکه فاضلاب در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام / کد خبر7380

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار