جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

دفاع مقدس تاثیر بسزایی در آثار شاعران کشور گذاشت

یکی از شاعران کشورمان معتقد است: فضای عینی دفاع مقدس بسیاری از شاعران برجسته کشور را به سمت شعر کشاند و در این عرصه تثبیت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری ایرنا، پرویز بیگی حبیب آبادی با بیان این که چند سالی است دیگر فرصت سرایش اشعار با مضمون دفاع مقدس را نداشته است، افزود: شعر دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی باعث شد بسیاری از شاعران جوان کشور شناخته شوند ، به این حوزه ورود کنند و آثار خوبی از آن ها داشته باشیم.

این شاعر دفاع مقدس با اشاره به تحقیقی که در رابطه با شاعران این دوران انجام داده است، گفت:۳۵۰ نام از شاعران دفاع مقدس استخراج کردم که پیش از ورود به این حوزه شناخته شده نبودند .

وی خطاب به جوانان علاقه مند عرصه شعر دفاع مقدس نیز گفت: شاعران جوان باید مطالعه داشته باشند و حال و هوای دفاع مقدس را به صورت ذهنی درک کنند و پس از آن دست به خلق آثار بزنند .

وی تاکید کرد : جوانان توجه کنند که به تکرار مضامینی که در گذشته به آن ها پرداخته شده، نیفتند.

پرویز بیگی حبیب آبادی متولد ۱۳۳۳ اردستان است. وی درسال ۱۳۵۲ به نیروی هوایی ایران پیوست و در ۱۳۸۲ با درجه سرهنگی بازنشسته شد. نسل انقلاب و جنگ او را با شعر مشهور ‘یاران چه غریبانه، رفتند از این خانه، هم سوخته شمع ما، هم سوخته پروانه’ می شناسند.

از آثار تحقیقی او می توان به آئینه در غبار ،تأملی در چهار تذکره شعر فارسی، نصرآبادی، روز روشن، تحفه سامی، مجمع الخوص] اشاره کرد و از مجموعه شعرهایش به ‘غریبانه’، ‘آن همیشه سبز’ و غیره عنوان کرد.

انتهای پیام / کد خبر7531

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار