دولت حتما پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم است
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاستجمهوری گفت: مردم ولینعمت ما هستند و دولت که با رأی این مردم سر کار آمده، باید پاسخگوی نیاز آنان باشد.
به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از صبح توس، اسماعیل سماوی در مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، مستقر در مشهد مقدس اظهار کرد: سامد، سامانه ارتباط دولت و مردم است. مردم ولینعمت ما هستند و دولت وظیفه دارد پاسخگوی نیازها و مطالبات آنان باشد.
وی اضافه کرد: در این مسیر باید کرامت انسانی و شأن مردم حفظ شود و با همین هدف سامانهی سامد راهاندازی شد تا آنچه را که مردم مد نظرشان هست به گوش دولت برسانند و به بهترین نحو ممکن به درخواستهای مردم عزیزمان پاسخگویی شود.
سماوی در پاسخ به این سؤال که چه مشکلاتی بیشترین فراوانی را در سامانهی سامد دارد گفت: در هر دورهای مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد و شهروندان آن را به عینه میبینند قاعدتا تماسها با سامانهی سامد نیز روی همان مشکلات متمرکز است.
وی بیان داشت: به همین جهت در حال حاضر، اشتغال و کمکهای مالی بیشترین موارد درخواستها را تشکیل میدهد.
مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: اما این را باید بدانیم که آن چیزی که امروز از سوی شهروندان درخواست میشود، مشکلاتی است که دولت به تنهایی نمیتواند پاسخگوی آن باشد و کمک همهی دستگاهها و نهادهای کشور را میطلبد.
وی با بیان اینکه همه حوزههایی که میتوانند در این زمینه مؤثر باشند نیاز است به دولت کمک کنند گفت: دولت با کنترل تورم و طرح رونق اقتصادی تلاش میکند به ایجاد اشتغال کمک کند تا بخشهای مختلف و از جمله بخش خصوصی بتوانند شرایطی را فراهم سازند که مشکل اشتغال تا حدودی بهبود پیدا کند.
اسماعیل سماوی در زمینهی حجم درخواستها و مشکلات مطروحه در سامانه سامد در خراسان رضوی عنوان کرد: این درخواستها در استانها و شهرهای مختلف متفاوت است و این استان، شرایط آمادهتری برای خروج از مشکلات دارد.
سماوی در زمینهی راهکارهای دولت یازدهم برای پاسخگویی به درخواستهای مردمی در سفرهای کاروان تدبیر و امید بیا داشت: شیوهی این دولت شیوهایی نو در پاسخگویی میباشد.
وی توضیح داد: دولت در زمینههایی که واقعا افراد در معیشت دچار مشکل جدی هستند کمکهای مؤثر خواهد داشت و سعی میشود به گونهای این کمک را برنامهریزی کند که مشکل این شهروند با شیوهای منطقی حل شود تا منجر به بروز مشکل جدیدی نشود.
سماوی تأکید کرد: آن چیزی که در خدمت مردم قرار میدهیم باید با برنامهریزی و تدبیر همراه باشد و به گونهای صورت گیرد که روند پاسخگویی دولت بتواند ادامه داشته و قانونمند باشد.
مشاور رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: اینکه بخواهیم توقعات زیادی را ایجاد و به گونهای پیش برویم که ادامهی مسیر، هم برای دولت و هم برای مردم عزیزمان سخت باشد طبعا این روش درستی نیست.
وی افزود: اگر دستگاههای مربوطه به مشکلات رسیدگی بهتری داشته باشند حجم درخواستها به همان میزان کاهش مییابد و دولت با برنامهریزی دقیقتری، برای رفاه مردم و مشکلات اساسیکشور تلاش میکند.
سماوی به مسؤولیت مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در جایگاهی که ایجاد شده سعی میشود نظارت بیشتری بر کار دستگاههای مسؤول داشته و تلاش بیشتری برای پاسخگویی به مردم صورت پذیرد، همینطور با سیاستهایی که در نظر گرفته شده، پاسخ دقیقتر و مناسبتری به درخواستهای مردم داده شود که مشکلات آنها را با نگاه علمیتر و بهتری حل و فصل کند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور در ادامه این گفتگو به بحث سفر جاری رئیس جمهور به خراسان رضوی پرداخت.
وی گفت: در سفر جاری به خراسان رضوی، نمایندگانی از مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری به دیدار تعدادی از خانوادهها در شهرک شهید رجایی رفتند بدون اینکه عزیزان ساکن این منطقه قبلا درخواستی از دولت داشته باشند.
مشاور رئیس جمهور افزود: در این دیدار، از نزدیک به مشکلات تعدادی از خانوادهها رسیدگی شد و کمکهای لازم تا جایی که امکان داشت صورت گرفت و میگیرد.
وی خاطر نشان کرد: دیدن مردم از نزدیک و صحبت با آنها کمک میکند که دولت تصمیمهای دقیقی بگیرد و مسائل را به صورت کلی حل کند تا اینکه جزیی و مصداقی به مشکلات توجه کند.
سماوی با تشکر از دستگاههای حمایتی در سفر استانی گفت: مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری با کمک این دستگاهها از نزدیک مشکلات مردم را بررسی میکند و امید است بتواند با تصمیماتی که گرفته میشود در مجموع مشکلات را به حداقل برساند و شاهد روزی باشیم که درخواستهای مالی، معیشتی و اشتغالی به کمترین حد خود برسد.
وی در زمینهی عملکرد بهزیستی در سفر رئیس جمهور اظهار کرد: در سفرهای استانی دولت یازدهم، این دومین سفر است که سازمان بهزیستی از نزدیک با نهاد ریاست جمهوری کار میکند و در سفر مشهد این همکاری محسوستر و نزدیکتر است.
سماوی در خصوص حل مشکلات شهروندان از سوی نهادهای حمایتی اذعان کرد: دستگاههای حمایتی مانند بهزیستی، ساز و کارهای لازم برای حل این مشکلات را دارند و بودجههایی برای این مسائل دیده شده و ما سعی داریم علاوه بر کمک به این روند، بر چگونگی پاسخگویی نظارت کنیم.
وی در زمینه اعتبارات ویژهی سفر در بهزیستی عنوان کرد: بهزیستی و دیگر نهادها از قبل اعتباراتی داشتهاند و دولت سعی در تقویت آن دارد اما باید در مسیر ارائهی کمکها بازنگری صورت گیرد به گونهای که این کمک به صورت هدفمند و با برنامهریزی بهتری صورت گیرد.
مشاور رئیس جمهور خاطر نشان ساخت: آنچه که ما در این سفرها در حال تکمیل آن هستیم طرحی است که بتوانیم مشکلات را به صورت عمده ببینیم و اگر در جایی وارد مسائل جزئیتر میشویم به خاطر خاص بودن آن است.
وی با ذکر اینکه مشکلات و مسائل مورد درخواست مردم عزیزمان تقریبا مشخص است گفت: اگر بتوانیم اعتبارات لازم، مسؤولین رسیدگی بیشتر و تقویت نظارت بر اقدامات را داشته باشیم، به مرور زمان مشکلات کاهش چشمگیری مییابد.
وی ادامه داد: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که با عملکرد خوب و مستمر دولت، در سفرها کمترین مراجعه و تماس مردم را برای در خواست داشته باشیم و بیشترین مراجعات به ایدهها، پیشنهادات و طرحهای سازنده اختصاص یابد.
انتهای پیام / کد خبر7802