پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
تکمیلی

جزئیات سقوط هواپیما ناجا+اسامی شهدا

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به سقوط هواپیمای دو موتوره نیروی انتظامی به توضیحاتی در خصوص این سانحه هواپی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، یک فروند هواپیمای ملخی متعلق به نیروی انتظامی با ۷ سرنشین که در مسیر تهران به زاهدان در حال پرواز بود در حوالی کرمان از رادار محو شد.

اکیب‌های بررسی در حال پیگیری وضعیت این هواپیما و احتمال فرود اضطراری آن هستند.

در پی این حادثه چندین تیم امداد و نجات از استان‌های اطراف عازم منطقه‌ای به نام گراقه مابین نصرت‌آباد و سیستان شدند تا لاشه این هواپیما را پیدا کنند.

بعد از گذشت یک ساعت و نیم از وقوع حادثه نیروهای امدادی و اورژانس موفق به پیدا کردن لاشه این هواپیما نشدند و به گفته یک منبع آگاه در سازمان امداد و نجات احتمال انفجار این هواپیما در آسمان بم وجود دارد.

در پی وقوع این حادثه جلسه‌ای مشترک میان مدیریت بحران کشور و مقامات سازمان امداد و نجات برگزار شد تا علت وقوع حادثه مورد بررسی قرار گرفته و جستجوها برای یافتن لاشه هواپیما ادامه یابد.

سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم با تائید این خبر افزود: سردار صادقی رئیس پلیس اداره گذرنامه ناجا جزو سرنشینان این هواپیما بوده است.

 

لاشه هواپیمای ناجا در زاهدان پیدا شد

این هواپیما بیش از یک ساعت پیش که از مقصد تهران به زاهدان در حال پرواز بود، مفقود شده بود.

یکی از نیروهای امدادگر به ایرنا گفت که لاشه این هواپیما در ارتفاعات سبزپوشان منطقه چاه رحمان بخش کورین پیدا شده است.

هنوز اطلاعاتی از دلیل سقوط این هواپیما و سرنوشت سرنشینان این هواپیمای سبک اطلاعاتی در دست نیست.

این هواپیما از نوع توربو کوماندور نیروی انتظامی داری سه کادر پرواز و چهار سرنشین بوده است.

 

 بعد از گذشت ۱۳ ساعت لاشه هواپیمای ناجا کشف شد

فارس، ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۹ مهر ماه یک هواپیمای ملخی متعلق به نیروی انتظامی با ۷ سرنشین و به خلبانی سرهنگ فرخی از تهران به مقصد زاهدان پرواز کرد.

در ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه این هواپیما که سردار صادقی  معاون ایمنی بازرسی کل ناجا ، سرهنگ خرسندنیا از پلیس پیشگیری و سرهنگ درودگر از معاونت عملیات ناجا و سرگرد خلیل لو کمک خلبان ،‌ستوان قوی دل مهندس پرواز و آقای طلوعی از سرنشینان آن بودند در حوالی منطقه انار از رادار خارج شد.

از همان لحظه که خبر مفقود شدن این هواپیما مخابره شد تاکنون اخبار متفاوتی در این زمینه منتشر شده و حتی تا قبل از این سقوط و شهادت این افراد را تائید کرده بودند در حالی که لحظاتی قبل گشت هوایی منطقه اعلام کرد که لاشه این هواپیما را در منطقه چولی پیدا کرده است.

 سردار رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان برای بررسی دقیق مسئله از سحرگاه امروز در این منطقه حضور دارد.

کشف لاشه هواپیمای ناجا

سخنگوی اورژانس کشور با تایید خبر کشف لاشه هواپیمای نیروی انتظامی در منطقه نصرت‌آباد از فوت تعدادی از سرنشینان این هواپیما خبر داد.

مجتبی خالدی به ایسنا گفت: از همان دقایق اول بروز حادثه برای هواپیما تیم‌های امداد و نجات و امدادرسانی‌مان را به محل اعزام کردیم و سرانجام در ساعت حوالی ساعت ۷ صبح امروز لاشه این هواپیما در منطقه نصرت‌آباد مابین بم و زاهدان کشف شد.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه این هواپیما به کوه برخورد کرده و علت دقیق سقوط آن را مسوولان مربوطه و سازمان هواپیمایی باید اعلام کنند، خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات ما تعدادی از سرنشینان این هواپیما فوت شدند اما شمار دقیق آن اعلام خواهد شد.

حوالی ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته هواپیمای ملخی نیروی انتظامی به خلبانی سرهنگ فرخی در منطقه نصرت‌آباد از رادار خارج شده بود و تا صبح امروز اطلاع دقیقی از صحت سقوط آن در دست نبود.

براساس اعلام نیروی انتظامی اسامی سرنشینان این هواپیما عبارت است از سردار “صادقی” معاون ایمنی بازرسی کل ناجا، سرهنگ “خرسند نیا” جمعی پلیس پیشگیری ناجا، سرهنگ “درودگر” جمعی معاونت عملیات، طلوعی، سرهنگ “فرخی” خلبان، سرگرد “خلیل لو” کمک خلبان و ستوان “قویدل” مهندس پرواز .

جزییاتی از حادثه سقوط هواپیمای ناجا

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به سقوط هواپیمای دو موتوره نیروی انتظامی به توضیحاتی در خصوص این سانحه هواپی پرداخت.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش طلایه‌داران ترافیک که روز یکشنبه در مجموعه باهنر تهران برگزار شد، در پاسخ به پرسش‌های خبرنگارانی که از وی درباره جزییات سقوط هواپیمای نیروی انتظامی سوال می‌کردند، گفت: هواپیمای دو موتوره متعلق به نیروی انتظامی در ساعت ۱۷:۴۵ از تهران عازم زاهدان شد که در حوالی ساعت ۲۱ این حادثه برایش رخ داد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه این هواپیما حامل گروهی از کارشناسان نیروی انتظامی بود که برای نظارت به منطقه سیستان وبلوچستان می‌رفتند، خاطرنشان کرد: در حوالی ساعت ۲۱ ابتدا هواپیما از رادار گم شد و صبح امروز در ارزیابی‌ها و پایش‌های محلی لاشه هواپیما پیدا شد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه به نظر می‌رسد خلبان قصد فرود اضطراری در منطقه را داشته، خاطرنشان کرد: این مدل از هواپیما دارای بال‌های پهن است و در صورت نقض موتور نیز تا مدت‌ها می‌تواند به پرواز ادامه دهد. خلبان نیز زمین همواری را برای فرود انتخاب کرده بوده اما احتمالا به دلیل تاریکی شب این حادثه رخ داده است.

وی با بیان اینکه تمامی اجساد شهدا در وضعیت نسبتا سالم کشف شدند، افزود: تیمی برای بررسی صحنه به محل اعزام شده و جزییات بیشتر در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

احمدی‌مقدم درباره سرنشینان این هواپیما نیز افزود: دو خلبان و یک مسئول فنی پرواز به همراه ۴ نفر از کارشناسان نیروی انتظامی در این هواپیما بودند که سرپرستی تیم کارشناسان را سردار صادقی معاون ایمنی و بازرسی نیروی انتظامی برعهده داشت.

انتهای پیام / کد خبر8300

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار