پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آغاز برداشت انار در شهرستان اردستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت : برداشت انار از سطح ۲ هزار هکتار از باغات انار این شهرستان آغاز شده است.

anar

به گزارش نگین کویر به نقل از فارس ، علی ‌اکبر صالح امروز با بیان اینکه سطح باغات انار شهرستان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این سطح بیش از ۲ هزار و ۵۰ هکتار آن بارور است، اظهار کرد : پیش‌بینی می‌شود امسال متوسط برداشت در هر هکتار به ۱۰ تن برسد که یک تن نسبت به سال قبل افزایش دارد.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد باغات انار شهرستان در بخش زواره قرار دارد ، تصریح کرد : عمده انار تولیدی شهرستان به میادین میوه و تره بار تهران، اصفهان و استان‌های غربی کشور صادر می‌گردد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان مهم‌ترین گونه‌های انار تولیدی در این شهرستان را ارقام ملس نادری، پوسته قرمز اردستان، ملس ممتاز ساوه و ملس شهرضایی اعلام کرد و افزود : این شهرستان بعد از کاشان در جایگاه دوم تولید انار در استان اصفهان قرار دارد.

 

صالح در پایان با بیان اینکه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردستان در راستای بررسی سازگاری گونه‌های مختلف انار با شرایط آب و هوایی منطقه اردستان اقدام به ایجاد باغ الگویی انار کرده است ، خاطر نشان کرد : سطح زیر کشت این باغ ۲ هکتار بوده که با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال بصورت آبیاری زیر سطحی در راستای افزایش راندمان آبیاری ایجاد شده است.

انتهای پیام / کد خبر849

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار