پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه زندگی زناشویی شیرین‌تری داشته باشیم

تفاوت‌هایی بین زن و مرد وجود دارد که اطلاع نداشتن از آنها، براحتی می‌تواند میان بهترین زن و شوهرها را هم شکرآب کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، زوج‌های جوان بسیاری را می‌بینیم که روزی با هزاران امید و آرزو، آشیانه عشق‌شان را ساخته و پا به زندگی مشترک گذاشتند، اما پس از چندی آسمان خانه‌شان ابری می‌شود و چشم‌هایشان بارانی. این در حالی است که اطرافیان، ظاهرا مشکل خاص و حادی در زندگی آنها نمی‌بینند، اما زن و شوهر جوان عاشق‌پیشه دیروز، روز به روز نسبت به یکدیگر دلسردتر می‌شوند تا این که کم‌کم کار به طلاق عاطفی می‌انجامد.

 

هرگز اجازه ندهید زندگی مشترک شما به این سمت کشیده شود. تفاوت‌هایی بین زن و مرد وجود دارد که ​ اطلاع نداشتن از آنها، براحتی می‌تواند میان بهترین زن و شوهرها را هم شکرآب کند. این توصیه‌ها را جدی بگیرید تا از بروز انواع مشکلات جلوگیری کنید:

 

آقایان بخوانند

• به درددل‌های همسرتان خوب گوش کنید: زنان بیشتر از مردان به حرف زدن نیاز دارند. آنها دوست دارند کوچک‌ترین مشکلی را که برایشان پیش می‌آید با شما در میان بگذارند، کلی صحبت کنند و از ناجوانمردی‌های روزگار بنالند. اگر شما ساکت بمانید و حرف‌های همسرتان را با حوصله گوش کنید، او عاشقتان می‌شود و شما را همان مردی می‌بیند که در رویاهایش جستجو می‌کرده. اما بسیاری از آقایان به محض شنیدن مشکل همسرشان احساس می‌کنند موظفند برای او راه‌حلی پیداکنند و هنوز او جمله‌اش را تمام نکرده، چند راه‌حل تر و تمیز که از لحاظ خودشان مو لای درزش نمی‌رود به او ارائه می‌دهند و تعجب می‌کنند که چرا این زن قدرنشناس، به جای آن که از او متشکر باشد، قهر می‌کند و از اتاق بیرون می‌رود. اگر به فکر حفظ روابط عاطفی‌تان هستید، به جای راه‌حل ارائه کردن، ابتدا به گلایه‌هایش گوش کنید و سپس با هم دنبال راه‌ چاره‌ای بگردید.

 

• اجازه دهید هر حسی که می‌خواهد داشته باشد: به او نگویید عزیزم، تو نباید بترسی، نباید نگران باشی، چرا از این چیز خوشت می‌آید و از آن یکی بدت می‌آید؟! سعی نکنید با دلیل و منطق از او بخواهید عصبی نباشد یا احساسات شدید داشتن را رها کند. این کار به هیچ وجه حس او نسبت به آن مساله را تغییر نخواهد داد و فقط باعث می‌شود فکرکند که شما درکش نمی‌کنید. احساساتی بودن دلیل و منطق نمی‌خواهد. فرض کنید شما به تیم ورزشی خاصی علاقه‌ای شدید دارید و هنگامی که آن تیم در حال بازی تنگاتنگ با تیم حریف است، یک ریز در حال ابراز هیجان و عرق ریختن هستید و دعا می‌کنید تیم محبوب‌تان برنده شود. ناگهان همسرتان از آشپزخانه به اتاق می‌آید تا به شما چیزی بگوید و شما را در آن حالت هیجان‌زده می‌بیند. آیا خوشتان می‌آید که به شما بگوید: چرا این قدر احساساتی هستی؟ خب حالا تیم مورد علاقه‌ات برنده نشود؛ آسمان که به زمین نیامده است! براستی عکس‌العمل شما در مقابل این حرف همسرتان چه خواهد بود؟ آیا خوشتان می‌آید و حرفش را می‌پذیرید، یا احساس می‌کنید​ همسرتان صدها سال با شما فاصله دارد ؟ اگر چنین است، شما هم سعی نکنید در مورد احساسات وی نظر بدهید.

 

• از معذرت‌خواهی نترسید: همه ما انسانیم و ممکن الخطا. باید تلاش کنیم کارهای خوب انجام دهیم و از انجام اشتباهات آگاهانه بپرهیزیم، اما در هر صورت، خطاکردن بخشی از زندگی روزمره همه ماست. مهم این است که اشتباه‌مان را بپذیریم و سعی در جبرانش داشته باشیم. هیچ گاه سعی نکنید گرد و خاک اشتباهات‌تان را زیر فرش پنهان کنید یا با بداخلاقی و دادوفریاد، همسرتان را بترسانید تا جرات نکند اعتراضی داشته باشد. همچنین اشتباه‌تان را تقصیر دیگران نیندازید، بلکه مرد و مردانه در چشمان همسرتان نگاه کنید و بگویید​ به خطایتان معترفید و سعی در جبرانش دارید. این کار ارزش و اعتبارتان را در نگاه او افزایش می‌دهد.

 

• درک کنید که برداشت شما و همسرتان از رابطه جنسی متفاوت است: او یک زن است و دارای روحی لطیف. خواسته‌های جنسی او آمیخته با نیازهای عاطفی‌اند. او از شما می‌خواهد که در درجه اول به ماهیت و شخصیتش توجه کنید و نشان دهید که چه نقش مهمی در زندگی‌تان ایفا می‌کند و بعد سراغ رابطه بروید. به خواسته‌های روحی او توجه داشته باشید و زندگی مشترک را در رابطه جنسی صرف نبینید.

 

• در کارهای خانه به او کمک کنید: هرگز این گونه فکر نکنید که تنها وظیفه شما، کار بیرون است و بس. شما عصر از سر کار به خانه می‌آیید و نیاز به استراحت دارید، اما همسرتان هم، چه شاغل باشد و چه خانه‌دار، از صبح تا آن لحظه زحمت کشیده و کمتر از شما خسته نیست. سعی کنید در بعضی از کارهای خانه به همسرتان کمک کنید. این کار او را شاد می‌کند و به او می‌فهماند که شما پابه‌پای او در امور زندگی مسئولیت‌پذیرید و قدر تلاش‌هایش را می‌دانید. خانم‌ها معمولا شوهری را دوست دارند که به آموزش و سرگرم کردن بچه‌ها علاقه نشان می‌دهد.

 

خانم‌ها بخوانند

• غر نزنید: از هر صفت شوهرتان که ناراضی هستید، هرگز غر نزنید. راه‌های بهتری هم برای حل و فصل مشکل وجود دارد و دلیلی ندارد که شما بدترینش را انتخاب کنید. هیچ مردی شنیدن گله‌گذاری‌های شبانه‌روزی همسرش را دوست ندارد و بزودی نسبت به او سرد و دلزده می‌شود. گویی هر روز مقابل آینه‌ای می‌ایستد که جز بدی‌هایش، چیز دیگری را نشان نمی‌دهد. اگر شوهر شما ایرادهایی دارد، خوبی‌هایی هم در وجودش هست. آنها را با تشویق پرورش دهید و اشتباهاتش را هم با لحنی درست گوشزد کنید تا غرورش خدشه‌دار نشود.

 

• هیچ گاه او را در مقابل دیگران تحقیر نکنید: هر مردی نیاز دارد که به غرورش احترام گذاشته شود و در این میان بیشترین توقع را از همسرش دارد. اگر یک زن در حضور دیگر افراد شوهرش را با کلام یا حتی نگاهی تحقیرآمیز کوچک کند، خطایی نابخشودنی در قلب آن مرد برجا گذاشته و خشمی را در دل او شعله‌ور ساخته که دیر یا زود، دودش در چشم خودش خواهد رفت. به شوهرتان احترام بگذارید و به او در مقابل دیگران اهمیت بیشتری بدهید.

 

• سعی کنید شوهرتان را خوشحال کنید: به خوبی‌های همسرتان فکر کنید و این که زندگی مشترک‌تان چه جنبه‌های مثبتی دارد. به ظاهر خودتان و زندگی‌تان توجه و سعی کنید شادابی‌های وجودتان را با همسرتان تقسیم کنید. خستگی‌ها و ناراحتی‌ها را از تنش به درآورید و به او امنیت عشقی بدهید تا تحمل ناملایمات زندگی برایش راحت‌تر شود. سعی کنید از آن دسته زنانی نباشید که ۹۵ درصد زندگی‌شان مرتب است، اما آنها همان ۵ درصد معیوب را زیر ذره‌بین بزرگ می‌کنند و بذر سردی را در آن فضا پرورش می‌دهند.

 

• در روابط جنسی بی‌حس و حال نباشید: سعی کنید متوجه شوید شوهرتان از چه چیزهایی خوشش می‌آید و آنها را رعایت کنید. خلاق باشید و مرتب با حرکاتی که برای او لذت‌بخش است، غافلگیرش کنید. سعی کنید در این زمینه مطالعاتی هم داشته باشید.

 

• کار او به شما هم مربوط است: معمولا آقایان دوست دارند تا حدودی همسرشان را در جریان کارهایشان قرار دهند. شما باید گوشی شنوا به حرف‌هایش داشته باشید و به پیشرفت شغلی شوهرتان اهمیت دهید. سعی کنید در مورد اوضاع کارش اطلاعاتی به دست آورید تا گهگاه بتوانید راهکارهایی درست ارائه کنید.

انتهای پیام / کد خبر8633

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار