جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ۳ برابری ورود گردشگران خارجی به اردستان

فرماندار اردستان گفت: ورود گردشگران خارجی نسبت به سال گذشته در شهرستان اردستان سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام خواجه سعیدی در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان اردستان علم‌خیز و علما‌پرور است، اظهار کرد: شهید آیت‌الله مدرس که به گفته امام راحل مرد دین و سیاست بود، زادگاهش در روستای سرابه اردستان است که از افتخارات این شهرستان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان در طول انقلاب ۳۲۰ شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، افزود: از این تعداد شهید تنها در یک روز بیش از ۴۵ شهید در شهرستان تشییع شد.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه این شهرستان دارای بیش از ۵۰۰ نفر جانباز است، تصریح کرد: بیش از ۱۴ خانوار دارای دو شهید و همچنین دارای سه شهید در انفجار دفتر حزب جمهوری از افتخارات دیگر شهرستان اردستان است.

وی به یک شهرک صنعتی و دو ناحیه صنعتی در اردستان اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۲۰ معدن در شهرستان وجود دارد که ۶۰ معدن آن فعال هستند.

خواجه سعیدی قدمت اردستان را ۲ هزار و ۵۰۰ ساله دانست و عنوان کرد: وجود ابنیه‌های تاریخی به ویژه مساجد چهار ایوانی دوره سلجوقیان مانند مسجد جامع اردستان و زواره که از شاهکار‌های اسلامی، ایرانی هستند و همچنین قنات بی‌نظیر دو‌ طبقه از نقاط دیدنی این شهرستان است.

وی از افزایش سه برابری بازدید گردشگران خارجی از شهرستان نسبت سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: وجود جاده شمال به جنوب و عبور خط راه‌آهن از مزیت‌های دیگر این شهرستان است.

فرماندار اردستان با توجه به دو اقلیم آب و هوایی در شهرستان اردستان اظهار کرد: جنوب شهرستان منطقه کوهستانی است که گاهی اوقات دمای آن به ۱۰ درجه زیر صفر نیز می‌رسد و منطقه شمال شهرستان نیز میانگین دمای آن ۴۳ درجه بالا صفر است.

انتهای پیام / کد خبر9359

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار