جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجمین وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد

محمد فرهادی از طرف رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شد.

به گزارش تیم رصد پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، این نامه که توسط محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس قرائت شد به شرح زیر است:
دکتر علی لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با سلام؛
احتراما در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرح حال و برنامه‌ی جناب آقای دکتر محمد فرهادی برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.
حسن روحانی رئیس جمهور

 

فرهادی پنجمین وزیری است که جهت اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند.

پیش از این فخرالدین دانش آشتیانی برای تصدی وزارت علوم معرفی شده بود که روز گذشته رای اعتماد از مجلس نگرفت.

هنگامی که نامه رییس جمهور در صحن علنی مجلس قرائت می‌شد نمایندگان صلوات فرستاده و با فریاد چهار چهار موافقت خود را اعلام کردند.

 

محمد فرهادی متولد سال ۱۳۲۸ از شهرستان شاهرود است. این گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم در سال ۱۳۴۷ وارد دانشگاه فرودسی مشهد شده است و دوره طب عمومی و تخصصی را در همان دانشگاه گذرانده است.

وی در سال ۱۳۵۹ به عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

فرهادی در سابقه خود ضمن برعهده داشتن مسئولیت وزارت فرهنگ و آموزش عالی طی سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸، وزیر بهداشت دولت خاتمی نیز بوده است.

از دیگر سمت‌های وی رئیس دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور است. او همچنین، ریاست «صندوق حمایت از پژوهشگران کشور» را از سال ۱۳۸۲ تا بهمن ۱۳۸۹ بر عهده داشته است. وی همچنین در سال ۸۹ بعنوان چهره ماندگار معرفی شد.

انتهای پیام / کد خبر9450

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار