پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کمربندی که تلفن همراه شارژ می کند

یک شرکت انگلیسی به نام Nifty کمربند جدیدی ارائه داده که مجهز به باتری‌های ارتجاعی پنهان برای شارژ گوشی هوشمند کاربر هستند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری ایسنا، کمربند ابداعی Xoo Belt مانند نمونه‌های رایج بوده اما ظرفیت ۲۱۰۰ میلی‌آمپری را در خود جای داده است. یک باتری ارتجاعی پلیمر سرامیک لیتیوم با ظرفیت ۱۳۰۰ میلی‌آمپر بین دو لایه چرم فشرده شده و یک باتری ۸۰۰ میلی‌آمپری نیز در درون سگک کمربند قرار دارد. این نیروی ۲۱۰۰ آمپری برای شارژ بسیاری از گوشی‌های هوشمند جدید کفایت می‌کند.

کاربران، تلفن‌شان را با استفاده از کابل میکرو یو‌اس‌بی که بین کمربند و بدن قرار دارد، به کمربند متصل می‌کنند. این گوشی با استفاده از آهنربا و تا زمانی که کاربر نخواهد از آن استفاده کند، به کمربند متصل می‌ماند.

شارژ کمربند توسط یک رایانه سه ساعت زمان می‌برد و مجموعه‌ای از پنج لامپ ال‌ای‌دی بر روی سگک، کاربر را از شارژ مانده آن آگاه می‌کنند. سگک را می‌توان از کمربند جدا کرد و این امر امکان به‌روز‌رسانی یا تغییر مدل آن در آینده را فراهم می‌کند.

کمربند ابداعی با ابزار اندروید، iOS و Windows Phone عمل می‌کند و بهای آن ۱۵۵ دلار اعلام شده است. این سامانه ماه ژوئیه ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد.

انتهای پیام / کد خبر9532

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار