یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

داشتن بصیرت یکی از شاخصه‌های دانشجوی مسلمان است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردستان گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجوی مسلمان، داشتن بصیرت و فراگیری تخصص در رشته تحصیلی خود است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، محمد باقری به مناسبت روز دانشجو ضمن بزرگداشت این ایام و یاد و خاطره شهدای استاد و دانشجوی کشور اظهار کرد: نام سه شهید بزرگوار یعنی بزرگ‌نیا، شریعت‌رضوی و قندچی الهام‌بخش مبارزه‌ای استقلال‌طلبانه است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان این زمانه اگر در بوته امتحان استکبارستیزی قرار گیرند اگر نمره بیشتری نسبت به دانشجویان سال ۱۳۳۲ نگیرند، نمره کمتری هم نخواهند گرفت؛ گفت: یکی از رهاوردهای بزرگداشت ۱۶ آذر باید تبیین رسالت دانشجوی مسلمان باشد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اردستان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجوی مسلمان را داشتن بصیرت و فراگیری تخصص در رشته تحصیلی خود اعلام کرد و گفت: دانشجو اگر قدرت تحلیل سیاسى نداشته باشد، فریب مى‌خورد و فریب خوردن دانشجو، درد بزرگى است که تحملش خیلى سخت است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دانشجویان بخواهند قدرت تحلیل پیدا کنند، باید فعالیت سیاسى انجام دهند، اظهار کرد: لازمه فعالیت دانشجویی حضور در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی است.

باقری تصریح کرد: دانشگاه‌ها در اصل محل تضارب آرا و ارائه سلیقه‌های مختلف در چارچوب قانون هستند.

* حضور دانشجو، موتور حرکت یک جامعه است

این مسئول با اشاره به اینکه حضور قشر جوان، به خصوص دانشجو، موتور حرکت یک جامعه است، خاطر نشان کرد: دانشجویان همیشه به این نکته توجه داشته باشند و براى آیند کشور برنامه‌ریزی صحیح کنند.

وی تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی مبنی بر معکوس جلوه دادن اساس روز دانشجو را نشان‌دهنده ضعف استکبار جهانی در مقابله با ایمان و بصیرت سیاسی جوانان دانشجو عنوان و اضافه کرد: دانشجوی مسلمان و بصیر همان دانشجویی است که با تمام قدرت اراده و ایمان وظیفه اصلی خود که همان بالا بردن توان علمی خود و در نتیجه کشور است را از یاد نبرده و با شناخت و بصیرت واقعی دوست و دشمن کشور را می‌شناسد و می‌داند دریای استعداد جوانان این مرز و بوم همچون شهدای هسته‌ای کشورمان می‌تواند کشور عزیزمان را به قله رفیع علم و عمل برساند.

انتهای پیام / کد خبر9768

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار