شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مرتضی عابدان زاده

نمایشگاه پروانه ها در زواره گشایش یافت

مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه پروانه ها با محوریت عفاف و حجاب در شهر زواره افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، مرتضی عابدان زاده امروز در گفتگو با خبرنگار نگین کویر با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی را باید قبل از اینکه گسترش پیدا کند، پیش بینی و پیشگیری کرد، اظهار کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی آسان است ولی وقتی به مرحله بحرانی رسید، پیشگیری خیلی مشکل و سخت می شود.

 

وی افزود: بحث حجاب و عفت در شهر زواره در حال حاضر مشکلی ندارد ولی در آینده ممکن است تحت تاثیر رسانه ها و رفت و آمد دختران در محیط دانشگاهی و … آسیب پذیر شود و باید قبل از اینکه به آن مرحله برسیم پیشگیری کنیم.

namayeshghahhejabzavareh930918 (1)

مسئول برگزاری نمایشگاه پروانه ها تصریح کرد: بچه ها تا زمانی که در سنین دبستان هستند با “خوب است و بد است” کار خود را پیش می برند ولی وقتی به سن نوجوانی رسیدند با “چرا و چگونه” پیش می برند و به دلیل هویت ساختن آنها باید چرایی حجاب را برای آنها معلوم کنیم.

 

عابدان زاده با بیان اینکه لازم است یک نوجوان راهنمایی و دبیرستان بداند چرا حجاب دارد و بتواند از آن دفاع کند، بیان داشت: لازمه این کار اغنا شدن دانش آموز از درون خود است.

 

وی با اشاره به اینکه ورود به نمایشگاه برای عموم آزاد است، خاطر نشان کرد: نمایشگاه حجاب با گروه هدف اختصاصی دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان برگزار می شود.

namayeshghahhejabzavareh930918 (2)

مسئول برگزاری نمایشگاه پروانه ها با بیان اینکه برای این نمایشگاه ۹ ایستگاه پیش بینی شده و دانش آموزان ۴۵ دقیقه از نمایشگاه دیدن می کنند، اظهار داشت: تمام ابزار رسانه ای و سمعی بصری بکار گرفته شده و از تمام منطق حجاب و احساسات نوجوانی استفاده می شود تا اینکه دانش آموزان متقاعد شود که حجاب لازم است و هم بتواند خود را حفظ کند و دیگران را راهنمایی کند.

 

عابدان زاده در تشریح ایستگاه های نمایشگاه بیان کرد: ایستگاه اول شامل ۱۱ تابلو و پوستر حجاب می باشد و دانش آموزان باید درگیر آنها شده و مفاهیم تابلوها را کشف کنند و پس از شرکت در مسابقه این ایستگاه به نفرات برتر ۳ میلیون ریال جایزه اهدا، می شود.

 

وی افزود: در ایستگاه دوم کتاب های برتر در حوزه حجاب به نمایش گذاشته شده که دانش آموزان می توانند پس از تهیه کتاب ها، در مسابقه کتابخوانی از ۲ فصل کتاب مسئله حجاب شهید مطهری با سوالات متفاوت برای شرکت کرده و در پایان به نفرات برتر ۵ میلیون ریال جایزه اهدا، می شود.

namayeshghahhejabzavareh930918 (3)

مسئول برگزاری نمایشگاه پروانه ها تصریح کرد: ایستگاه پخش کلیپ شامل سخنرانی مقام معظم رهبری و آقایان ازغدی، پناهیان و قرائتی درخصوص منطق حجاب، پخش سرود پرمحتوای حامد زمانی با موضوع حجاب جهت درگیر کردن احساسات دانش آموزان و ایستگاه روزنامه دیواری با محوریت نمایش مظلومیت حجاب در سطح دنیا و منطق استکبار از دیگر ایستگاه های نمایشگاه خواهند بود.

 

عابدان زاده خاطر نشان کرد: در ایستگاه بعدی کتاب گل پوش با نگارش ساده و عامیانه به دانش آموزان اهداء می شود و در آینده پس از برگزاری امتحان حضوری از کتاب، به برگزیدگان ۱۰ میلیون ریال اهدا، می شود و در فروشگاه حجاب نیز انواع محصولات مورد نیاز دانش آموزان از قبیل پارچه چادری، چادر، ساق، دستکش، مقنعه و … با ۲۰ تا ۴۰% تخفیف ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود نمایشگاه را ترک می کنند، اظهار کرد: در برگزاری این نمایشگاه پایگاه مقاومت بسیج شهدای بنجیره، حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی و حوزه مقاومت بسیج شهید صدوقی شهر زواره همکاری کردند.

namayeshghahhejabzavareh930918 (4)

به گزارش نگین کویر، نمایشگاه پروانه ها همه روزه، صبح ها ویژه دانش آموزان و بعدازظهر از ساعت ۱۵ الی ۱۷ پذیرای عموم همشهریان در سالن اجتماعات حوزه مقاومت بسیج شهید صدوقی واقع در خیابان شهید منتظری می باشد.

انتهای پیام / کد خبر9798

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار