یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
علی اکبر صالح

برداشت ۲۰ هزار تن انار از باغات اردستان

رئیس اداره جهاد کشاورزی اردستان گفت: ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن انار از باغات شهرستان برداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، علی اکبر صالح امروز در گفتگو با خبرنگار نگین کویر اظهار کرد: سطح باغات انار شهرستان اردستان ۲۴۵۵ هکتار می باشد که ۲۰۵۰ هکتار آن بارور و ۴۰۵ هکتار نهال می باشد.

 

وی با بیان اینکه در سال جاری متوسط عملکرد در سطح حدود ۱۰ هکتار بود، افزود: برداشت انار از باغات شهرستان در آبان ماه انجام شد و در پایان ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن انار از باغات شهرستان برداشت شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اردستان درخصوص میزان خسارت وارده به باغات تصریح کرد: در سرمای اول فصل ۲۵% به باغات خسارت وارد شد که نسبت به سال گذشته بدلیل کف بر شدن درختان بدلیل سرما در سال ۸۶، افزایش کاشت بدلیل سن بالای درختان و ایجاد باغات جدید افزایش داشته است.

 

صالح تاکید کرد: متاسفانه در سال جاری بدلیل قیمت پایین انار در میادین میوه و تره بار، کشاورزان راغب به فروش نبوده و برای آنها صرفه اقتصادی نداشت.

وی خاطر نشان کرد: انار های تولید شده در شهرستان بیشتر از ارقام نادری بادرود، پوست قرمز اردستان، ساوه و شیشه کپ خراسان است.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه در سال جاری بدلیل قیمت پایین صادرات انار شهرستان رنگی نداشت، تصریح کرد: عموما انار منطقه به استان های کردستان، کرمانشاه، تهران و اصفهان صادر می شود و مقدار کمی در شهرستان مصرف می شود.

انتهای پیام / کد خبر9817

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار