پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

محرم ماه احیای امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه اردستان گفت : ماه محرم ماه احیای امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود و ما باید در این امر پیشقدم باشیم.

dehshiri 1

به گزارش نگین کویر به نقل از مهر ، حجت الاسلام حسن دهشیری در همایش امر به معروف و نهی از منکر پایگاه های بسیج شهرستان اردستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد : امر به معروف و نهی از منکر دارای چنان اهمیتی است که در روایت آمده، اگر ما تمام واجبات را یک طرف بگذاریم و امر به معروف را یک طرف امر به معروف سنگین تر است.

 

وی افزود : حسین بن علی (ع) شهید امر به معروف است و امامان (ع) و نوادگانشان روی این مساله تاکید بسیار داشتند.

 

امام جمعه اردستان تصریح کرد : اقامه نماز باید چنان در جامعه به پا داشته شود که همچون ستون نمایان باشد و همینطور زکات و امر به معروف و نهی از منکر که این چهار رکن حکومت الله را پایدارمی سازد و هیچ حکومتی بدون این ارکان حکومت صالحان نخواهد بود.

 

دهشیری خاطر نشان کرد : ما باید به عنوان یک مسلمان و شیعه و فردی که در ایران اسلامی زندگی می کنیم و به عنوان یک بسیجی وظیفه خود را که اشاعه امر به معروف و نهی از منکراست را در جامعه رعایت بکنیم.

 

وی یادآور شد : اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد دیگر فرایض الهی اجرا نمی شود و امروزه این امر در جامعه رو به فراموشی است.

 

دهشیری افزود : ما باید پا به پای عاشورائیان به پیش برویم و هر فرد باید خود آمر به معروف و نهی از منکر باشد تا بتواند دیگران را به این امر تشویق کند.

 

امام جمعه اردستان تاکید کرد : داشتن صداقت، اعتماد، توکل بر خدا و آمری به معروف و نهی از منکر می تواند جامعه را اصلاح کند و ماه محرم ماه احیای امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود و ما باید در این امر پیشقدم باشیم.

انتهای پیام / کد خبر1300

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار