شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی:

مهمترین مشکل دولت روحانی نقدینگی و مشکلات بودجه ای است

بحث اشتغال دغدغه اصلی ما است فارغ از هر بحث سیاسی و کار اصلی را باید در خارج از کمیسیون ها انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس گفت: نقدینگی، تحریم، عدم مدیریت صحیح و فربه شدن از مشکلات دولت روحانی است.

حجت السلام و المسلمین سید صادق طباطبائی نژاد گفت: در خصوص عضویت در کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه چند روز پیش با رئیس مجلس جلسه ای داشتیم و ایشون نظرشون این بود که کمیسیون فرهنگی عضو شویم اظهار کرد: بیشتر امور فرهنگی تو حیطه کار ما است اما فشار اقتصادی باعث می شود که انسان از خواسته خود بگذرد و بیشتر به فکر حل مشکل مردم باشد و اینکه کمیسیون فرهنگی کمتر مدنظر است به دلیل فشارهای اقتصادی می باشد و تصمیم گیری در هفته آینده صورت خواهد گرفت و احتمال زیاد همان کمسیون اجتماعی انجام شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی امور کار اشتغال و تامین اجتماعی را برعهده دارد تصریح کرد: بحث اشتغال دغدغه اصلی ما است فارغ از هر بحث سیاسی و کار اصلی را باید در خارج از کمیسیون ها انجام داد.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: دیدار با رهبری لذت بخش بود ورهبری در چند موضوع فرمایشاتی داشتند یکی در بحث قانون، اقتدار مجلس و قانون گذاری و راهکارهایی برای انها مشخص کردند و اینکه مجلس باید دارای اقتدار در مقابل دیگر نهادها باشد.

طباطبائی نژاد با بیان اینکه دولت فعلی با مشکلات عدیده ای مواجه است تصریح کرد:مهمترین مشکلی که دولت دارد مشکل نقدینگی و بودجه ای است که نتوانسته بودجه لازم را برای طرح های مختلف تهیه کند در گزارشی که آقای جهانگیری و مجلس دادند مشخص شد ۹۰ درصد بودجه سال گذشته در بخش جاری دولت و ارگان ههای دولتی استفاده شده و ان ۱۰ درصد را خب چه کار عمرانی می شود انجام داد.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که مشکل تحریم، عدم مدیریت صحیح و حجیم شدن دولت از مشکلات دیگر دولت روحانی است خاطرنشان کرد: چند وقت است که می گویند دولت باید چابک بشود و در حال حاضر این چابکی برعکس شده و دولت چالاک نشده که هیچ در حال فربه شدن است و حجم کارهای جاری دولت باعث میشود از ان مقدار بودجه ای هم که باقی مانده درست استفاده نشود.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس با بیان اینکه احساس می شود که دولت فعلی مثل دولت های قبلی دلسوز مردم است اظهار کرد:دولت دوست دارد کار کند ولی مشکلات زیادی پیش رو دارد و امیدواریم که دولت فعلی که دولت جمهوری اسلامی و تحت مجموعه ولایت فقیه تعریف می شود موفق باشد.

طباطبائی نژاد با بیان اینکه موفقیت دولت برای ما موفقت ملت و همه است و امیدواریم که با کمک رهبری، مجلس و قوای مختلف در کاری که پیش رو دارند موفق باشند تصریح کرد: ولی به هر حال انچنان که مردم انتظار دارند هنوز نتوانسته اند از این بحث رکود خارج بشوند و رکود خیلی جدی است بیکاری جدی است.

وی با بیان اینکه دولت در مسائل خدماتی مشکلی ندارد و عمده مشکلات در بحث اشتغال و اقتصاد است خاطرنشان کرد:البته به نظر من اینجا یک نقطه عطفی می تواند باشد برای اینکه جهشی ایجاد و کارهای اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود یعنی یک تصمیم گیری قطعی و جدی گرفته شود در واگذاری کارها به بخش خصوصی و ناتوانی اقتصادی که از ان یاد می کنند باید به بخش خصوصی واگذار شود چون بخش خصوصی توان زیادی دارد هم از نظر مالی و هم از نظر توان فکری و رقابتی از جهات مختلف بخش خصوصی توان خوبی دارد ولی متاسفانه سیاست های غلط باعث شده مسائل به بخش خصوصی واگذار نشود

انتهای پیام / کد خبر15960

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار