جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
نمازگزاران عید قربان در اردستان:

مخالفت مردم با فعالیت شرکت معدن مس و طلای اردستان

ما امضاء کنندگان این متن انتظار داریم با توجه موارد ذیل دستور فرمائید نسبت به تعطیلی دائم کار و عدم احراز صلاحیت شرکت مذکور برای ادامه فعالیت اقدام لازم بعمل آورند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، در پایان نماز عید قربان شهر اردستان بنری خطاب به استاندار اصفهان در خصوص فعالیت شرکت  معدن مس و طلای اردستان نصب شده بود که مردم نماز گزار آن را امضاء نمودند.

متن این  بنر به شرح ذیل است:

استاندار محترم استان اصفهان جناب دکتر زرگر پور

احتراما همانطور که مستحضرید معدن مس و طلای اردستان  از پنج سال قبل تا کنون و بدنبال اخذ مجوز اکتشاف از وزارت صنعت ، معدن وتجارت کشور در بیش از ۱۱هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان از روستای خرم آباد تا محدوده روستای هندو آباد که تمامی رشته  کوه درود به چمن را در برخواهد گرفت فعالیت خود را آغاز نموده است.

لذا بی توجهی به مسائل زیست محیطی  ومهمتر از همه منابع طبیعی باعث ایجاد نگرانی هایی ببرای کلیه اهالی ساکن روستای منطقه گردیده و شهرستان اردستان را نیز با خطراتی جدی مواجه کرده است.

ما امضاء کنندگان این متن انتظار داریم با توجه موارد ذیل دستور فرمائید نسبت به تعطیلی دائم کار و عدم احراز صلاحیت شرکت مذکور برای ادامه فعالیت اقدام لازم بعمل آورند.

  • تخریب عرصه منابع طبیعی جهت ایجاد جاده های خاکی با عرض شش تا ۱۲متری قریب به ۱۹۰کیلومتر که ضمن از بین بردن گونه های گیاهی، باعث کاهش تغذیه دام ودر صورت ریزش نزولات آسمانی کمک به تشدید جریان سیل و ایجاد خسارت مضاعف در حوضه های پایین دستی گردیده وهمین طور در ارتفاعات و کوه ها باعث ایجاد زمینه نا امنی و سرقت و فرار فوری از معرکه ومنطقه را در پی خواهد داشت.
  • با از بین رفتن رشته کوه درود به چمن به عنوان تنها کانال تلطیف کننده هوای شهر اردستان روستاهای واقع در دامنه جنوبی شهر، باعث گرمتر شدن هوای شهر از یک طرف وهموار ساختن مسیر ورود ریزگردهای کارخانه سیمان علاوه بر ریزگردهای خودمعدن به داخل حوزه شهری از دیگر عوارض معدن می باشد .
  • از بین رفتن به مرور باغات و زراعت روستاهای قرار گرفته در مسیر فعالیت معدن و در مسیر گردهای حاصله و بعضاٌ خشک شدن قنوات در اثر حفاری ها و انفجار ها باعث مهاجرت تدریجی اهالی ساکن در روستاها به شهر و کمک به حاشیه نشینی و افزایش بیکاری و مشکلات شهری را به دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام / کد خبر18467

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار