جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندارشهرستان اردستان:

حفظ وحدت از اهداف برگزاری مراسم های مذهبی است

فرماندار گفت: یکی از اهداف و برگزاری این مراسم ها ی مذهبی که در تاریخ اسلام هم شاهد بوده ایم حفظ وحدت بخشی بوده و باید باعث شکاف بین مردم نشود.

به گزارش صبح اردستان، فرماندار این شهرستان اظهار کرد: رویکرد ما در برابربرگزاری مراسمهای مذهبی که اجرا می شود این است که تعیین راه کنیم و تصمیم آگاهانه و درستی را بگیریم.

علیرضا غیور عصر امروز در جلسه ستاد شئونات مذهبی در فرمانداری گفت:  مراسم های مذهبی که برگزار می شودآیا تأثیر گذاری خود را داشته و توانسته مورد تایید باشد.

وی افزود: یکی از اهداف و برگزاری این مراسم ها ی مذهبی که در تاریخ اسلام هم شاهد بوده ایم حفظ وحدت بخشی بوده و باید باعث شکاف بین مردم نشود.

فرماندار با بیان اینکه ما آرامش و همدلی و وفاق را نیاز داریم تصریح کرد:  باید از برنامه های دهه فجر و دهه فاطمیه استفاده کامل را به منظور در صحنه نگه داشتن مردم و حضور در برنامه ها شاهدباشیم.

غیور تصریح کرد: تمام تلاشمان را بکار ببریم و شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در برنامه ها باشیم.

بزرگداشت برنامه های دهه فجر بر پایه بیداری است

امام جمعه اردستان در ادامه جلسه اظهار کرد: جلسه های مذهبی و سیاسی ما بسته به آن است که از مرزهایی که برای آن مشخص شده فراتر نرویم و بزرگداشت برنامه های دهه فجر می تواند باعث بیداری بیشتر شود.

حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: با توجه به نزدیک بودن ایام فاطمیه با دهه فجر  باید ضمن استفاده از نشانه های خاص خود مراعات  شئونات مذهبی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه این مراسمها باید بر اساس اصول و چهار چوب خود فعالیت کند تصریح کرد: حتما هیئت های برگزار کننده در خصوص استفاده از سخنرانان و مداحان استعلام ستاد شئونات را دریافت کنند.

دهشیری با انتقاد از مسئولان مبنی بر عدم حضور در برنامه های دهه فجر که در مساجد مختلف شهرستان انجام می شود تصریح کرد: این انتظار به حق مردم است که ضمن حضور یاری رسان آنها باشیم.

امام جمعه اردستان با تاکید بر این عنوان که نظام جمهوری اسلامی سالی دوبار به رفراندوم گذاشته می شود یکی روز قدس و دیگر ۲۲بهمن تصریح کرد: با حضور خود در مراسم های این دهه و با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲بهمن این گزینه را پررنگ تر از قبل کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در صدد است که جوانان را از ما بگیرد تصریح کرد: با رفتار و کردارمان در عزاداریها این فرصت را از دشمن گرفته  و ضمن توجیح سخنرانان در همین رابطه باعث جذب جوانان به مسائل دینی شویم.

انتهای پیام / کد خبر20750

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار