جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
رئیس زکات استان اصفهان:

زکات پیشانی حاکمیت اسلامی و میزان رسیدگی به فقرا است

جت‌الاسلام رنجبربا بیان اینکه زکات پیشانی حاکمیت اسلامی و میزان رسیدگی به نیازمندان، مستمندان و فقرا است، تصریح کرد: هر مسئولی کمک رسانی در منطقه خود را داشته و گره از کار محرومان باز کنند.

به  گزارش صبح اردستان، مسئول زکات استان اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان اردستان در فرمانداری گفت: زمانی شاخص حاکمیت اسلامی مشخص می شود که به محرومان جامعه بیشتر کمک شود.

جت‌الاسلام غلا محسین رنجبربا بیان اینکه زکات پیشانی حاکمیت اسلامی و میزان رسیدگی به نیازمندان، مستمندان و فقرا است، تصریح کرد: هر مسئولی کمک رسانی در منطقه خود را داشته و گره از کار محرومان باز کنند.

رنجبر  با اشاره به روحانیونی که در جامعه مسئولیتی دارند گفت:  هر روحانی در منطقه ای که ساکن است می تواند مردم را برای پرداخت زکات تشویق کنند.

مسئول زکات استان اصفهان تاکید کرد: فریضه الهی زکات باید در فرصت طلایی ماه رمضان انجام  شده و اردستان همچنان که در کارهای دیگر پیشتاز بوده در بحث جمع آوری زکات پیشتاز بوده است.

وی افزود: مسئله زکات به صورت شورایی و زیر نظر مقام معظم رهبری تشکیل  و مستقل از کمیته امداد بوده  که مصوبات آن برای مراکز استان و شهرستان ارسال  و قابلیت اجرایی دارد.

رنجبر یادآور شد: زکات فطریه باید بصورت سازماندهی و در قالب یک شورای فطریه شهرستان  جمع آوری  و ظرفیت زکات در هر شهرستان مشخص شود.

توزیع سبد کالا در ماه رمضان امسال

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان در ادامه جلسه گفت: یکی از اهداف کمیته امداد حضرت امام در سالهای اخیر توزیع سبد کالا بین مددجویان کمیته امداد بوده است.

مهرداد پویان اشتغال و توانمند سازی خانواده های مددجویان را در اولویت کاری دانسته و افزود: شناسایی خانوارهای نیازمند برای برطرف کردن مشکلاتشان  مورد نظر است.

وی از خیران خواست تا تجارب خود را در اختیار کمیته امداد قرار داده و برای رسیدگی به محرومان و نیازمندان کمیته امداد را یاری کنند.

پویان با بیان اینکه برای ماه رمضان سبد کالا به مبلغ ۸۰۰ هزار ریال تدارک دیده شده است افزود: سال گذشته یک ۱۰۰۰ نفر از سبد کالا بهره مند شده که با افزایش چشمگیردر سال ۹۶ این تعداد بیشتر خواهد شد.

مقدار یک هزار و ۷۴۶ خانوار با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ نفرمورد حمایت کمیته امداد شهرستان اردستان هستند.

انتهای پیام / کد خبر22806

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار