جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
کارشناس مسائل مذهبی:

نماز جمعه تریبونی برای بیان مسائل فرهنگی است

حجت الاسلام فرهادیان: همانطور که مقام معظم رهبری بیان دارند که نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهری است باید بدانیم که نماز جمعه قوت قلب هر شهر و تریبونی است که مسائل فرهنگی کشوری و جهانی در آن بیان می شود.

به گزارش صبح اردستان، کارشناس مسائل مذهبی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه امروز اردستان اظهار کرد: جایگاه نماز جمعه از اهمیتی برخوردار بوده  که مقام معظم رهبری آن را قرارگاه ایمان، تقوی، بصیرت و اخلاق در جنگ اعتقادی و سیاسی می داند.

حجت الاسلام مجتبی فرهادیان گفت: این جنگ بر ما تحمیل شده و فرمانده این جنگ اعتقادی در هر شهری امام جمعه آن شهر است که باید از آن تبعیت کرد.

وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری بیان دارند که نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهری است باید بدانیم که نماز جمعه قوت قلب هر شهر و تریبونی است که مسائل فرهنگی کشوری و جهانی در آن بیان می شود.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه تمام مسائل روز مره که با آن سرو کار داریم در نماز جمعه مطرح می شود، تصریح کرد: تریبون نماز جمعه از تریبونهای مقدس بوده و مسائل مختلفی از آن تذکر داده می شود

فرهادیان با استفاده از روایات و احادیث ائمه گفت: نماز جمعه را اگر دریابید متوجه می شوید که حج فقرا بوده و در ثواب آن در هر روز جمعه که شرکت کنیم یک حج  و عمره نوشته می شود.

وی تاکید کرد: نماز جمعه به قدری مقدس است که در قرآن به نام آن سوره داریم و مسلمانان را هشدار می دهد که با  رها کردن داد و ستد به سوی نماز جمعه بشتابند.

کارشناس مسائل مذهبی همچنین یادآوری کرد: روایات معصوم است که فرموده هر کس بداند و با آگاهی  نماز جمعه را ترک کند در زمره کفار قرار دارد، لذا با توجه به سفارش پیامبر گرامی اسلام که بعضی از گروهها از ترک نماز بپرهیزند چون مهر نفاق به قلبشان می خورد سعی کنیم در نمازهای جمعه حضوری فعال داشته باشیم.

فرهادیان هشدار داد: سعی کنیم با توجه به روایات و احادیث حضور خود را در نماز جمعه بیشتر  کرده و بدون عذر آن را ترک نکنیم تا در صف غافلین قرار نگیریم.

انتهای پیام / کد خبر23855

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار