جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
امام جمعه اردستان:

سالمندان در منظر اسلام جایگاه بالایی دارند

امام جمعه اردستان گفت: نهم مهر روز جهانی سالمند است و در نگاه دین ما سالمندان از جایگاه بالایی قرار دارند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع اردستان اظهار داشت: در دهه پایانی ماه صفر روبرو بودیم که با اربعین آغاز و شهادت حضرت رضا(ع) تمام می شود که جا دارد این مناسبتها را خدمت حضرت ولی عصر تسلیت بگوییم.
وی افزود: مراسم اربعین امسال متفاوت تر از هر سال برگزار شد و سال کذشته تعداد معدودی حضور داشتند و امسال هم به همان شکل برگزار شد و خیلی از دلدادگان ابا عبدالله نتوانستند حضور پیدا کنند.
امام جمعه اردستان در خصوص دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان فرمودند اربعین مکمل عاشورا بود تا در این فاصله عاشورا را به همگان معرفی کنند و با زبان مودب به روشنگری بپردازند.
وی ابراز داشت: دشمنی دشمنان ایران تمام نشدنی است و با نقشه هایی همچون جلسه ای که در اربیل عراق گرفتند و عادی سازی اسراییل را در دستور کار قرار دارند و دیگر تحرکاتی در مرزهای شمالی ما انجام شده که حرفهای زیادی زدند که مسئولان جوا بشان را دادند.
حجت الاسلام دهشیری بیان کرد: نهم مهر روز جهانی سالمند است و در نگاه دین ما سالمندان از جایگاه بالایی قرار دارند و باید حرمت آنها حفظ شود و تا ۳۵سال پیش بینی شده ۲۰درصد سالمند وجود خواهد داشت.
امام جمعه اردستان تاکید کرد: خانه سالمند نباید وجود داشته باشد اما وقتی می بینیم کسی را ندارد باید جایگاهی را برایشان ایجاد کنیم که مردم در این زمینه کمکهای خود را داشته باشید.
وی تصریح کرد: هفته های دامپزشکی، نیروی انتظامی و هفته وقف را در پیش داریم که همه این ایام را گرامی می داریم و به فعالیت این عزیزان واقف هستیم.
حجت الاسلام دهشیری گفت: با توجه به دوره ریاست جمهوری جدید چرا باید بعضی از ادارات همچون آموزش و. پرورش و شهرداری چرا هنوز با سرپرست اداره می شود که آسیب آن را مردم خواهد دید و در این دولت باید تغیبر را ببینیم و در اردستان اکثر کارها نیمه تعطیل است.
امام جمعه اردستان افزود: همیشه انتقاد بود چرا واکسن نیست اما حالا که واکسن فراهم است عده ای شایعه های نابجا راه می اندازند و مردم را از زدن واکسن محروم می کنند.

انتهای پیام / کد خبر33297

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار