شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگیری هکر خطوط ADSL در اصفهان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که خطوط ADSL تعدادی از شهروندان را هک و از پهنای باند آنها استفاده می کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

khosravi920917

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ستار خسروی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه خط ADSL آنها هک شده و شخصی مخفیانه از پهنای باند آنها استفاده می کند، موضوع با حساسیت ویژه توسط کارشناسان این پلیس پی گیری شد.

وی افزود: کارشناسان، تحقیقات و بررسی های خود را بر روی سیستم های ADSL کاربران انجام داده و توانستند هویت فردی که اقدام به این کار کرده بود را شناسایی کنند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با شناسایی هویت متهم، ماموران با هماهنگی مقام قضایی به منزل وی رفته و او را دستگیر کردن که متهم پس از مواجه شدن با اسناد و مدارک معتبر و مستدل پلیس به ناچار به بزه انتسابی خود اعترافکرد.

سرهنگ خسروی خاطر نشان کرد: متهم در اعترافات خود عنوان داشت که با نفوذ به سیستم رایانه کاربران نام کاربری و رمز ورود آنها را به دست آورده برای کارکرد های روزمره خود از اینترنت آنها استفاده می کرده است.

رییس پلیس فتا اصفهان گفت: با اعترافات صریح متهم، در این خصوص پرونده تشکیل و وی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند نفر از متهم شکایت کرده اند گفت: این پرونده تنها تعدادی شاکی داشته است که این موضوع به دلیل این است که بیشتر افرادی که خطوط ADSL آنها هک می شود بی اطلاع بوده و تصور می کنند که خودشان سیستم خود را استفاده کرده اند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان برای جلوگیری از هک سیستم خط ADSL به کاربران اینترنت توصیه کرد، رمز پیش فرض مودم ADSL خود را تغییر داده، از رمزهای پیچیده برای نام کاربری خود استفاده کنند، از دانلود فایل های ناشناس پرهیز کرده و ریز مصرف پهنای باند اینترنت خود را بررسی و در صورت مغایرت موضوع را به پلیس فتا گزارش دهند.

انتهای پیام / کد خبر2428

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار