جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

شعر اگر در خدمت تربیت نسل جامعه قرار گیرد ارزشمند است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: شعر اگر در خدمت تربیت نسل جامعه قرار گیرد ارزشمند بوده و در غیر اینصورت از ارزش چندانی برخوردار نخواهد بود.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام محمد علی انصاری عصر امرو در دومین همایش استانی کوثر ولایت ویژه زنان شاعر در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان اظهار کرد: یکی از ارزشمندترین و با شکوه ترین حوزه های تربیتی و انسان ساز حوزه ادبیات است.

وی افزود: امروز حضور زنان فرهیخته و ادیبان و شاعران در صحنه های مختلف انقلاب  مشهود بوده و زنان با سروده های انقلابی و فرهنگی و مذهبی نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: شعرا با ذهن خلاق و روح لطیف خود یک معنی را تصور کرده با الفاظ زیبا در قالب شعر آن را به دیگران منتقل  کرده و نقش اساسی در تربیت بشر دارند.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه شعر اگر در خدمت تربیت نسل جامعه قرار گیرد ارزشمند است، تصریح کرد: شعر اگر در غیر این صورت باشد از ارزش چندانی برخوردار نخواهد بود.

وی تاکید کرد: تاریخ کشور مان شاهد اسامی از شاعرانی همچون سعدی، حافظ، رودکی، مولانا  است که در خدمت بشر بودند و در استان نیز هم اکنون تعدا زیادی از این گونه افراد هنرمند و اهل شعرو ادب در خدمت تربیت انسان ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: امروز مقام معظم رهبری سردمدار گسترش این فرهنگ و تشویق شعرا بوده  و خود نیز جزء کسانی هستند که شعر را خوب می شناسند و شاعران را مورد تکریم قرار می دهند.

حجت الاسلام انصاری تصریح کرد: ایران بعد از قبول اسلام همه حوزه ها متاثر از اسلام و قرآن و زندگی پیامبر(ص)  و اهل بیت (ع) بوده و: شعرا نیز با استناد به آیات نورانی قرآن و تعالیم اسلام با سرودن شعرهای آیینی و مذهبی نقش مهمی در ترویج و انتشار مبانی دینی و تربیتی داشته اند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: ۷۰ اثر به دبیرخانه این همایش رسیده که طی بررسی های به عمل آمده   هشت اثر توسط هئیت داوران برگزیده شد.

انتهای پیام / کد خبر28612

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار