سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مدیر پایگاه بافت تاریخی زواره:

مردم شناسی و باستان شناسی شهر زواره آغاز شده است

مدیر پایگاه بافت تاریخی زواره، گفت: مهمترین کاری که تا کنون انجام شده مردم شناسی و باستان شناسی شهر زواره بوده و اقدام اولیه از مسجد بنکویه زواره(پامنار) شروع شده و به موفقیت هایی هم رسیده است.

به گزارش صبح اردستان، سید احمد محیط طباطبایی در گفتگو با صبح اردستان، اظهار کرد: آشنایی که با شهر زواره داشته ام موجب شده تا پیگیر بافت تاریخی زواره اردستان باشم.

وی افزود: استفاده از کارشناسان در کارهای بافت تاریخی از جمله اقدامهایی بوده که تا کنون در دستور کارمان قرار داده ایم تا بتوانیم از بافتهای تاریخی به صورت صحیح استفاده کنیم.

مدیر پایگاه بافت تاریخی زواره گفت: بافت تاریخی زواره که ۳۴هکتار بوده و در داخل شهر  زواره  می باشد را پیگیر هستیم تا با مسئولان  شهر ستان احیاء کنیم.

محیط طباطبایی با بیان اینکه مهمترین کاری که تا کنون انجام شده مردم شناسی و باستان شناسی شهر زواره بوده، تصریح کرد: اقدام اولیه از مسجد بنکویه زواره(پامنار) شروع شده و به موفقیت هایی هم رسیده است.

وی تاکید کرد: اتفاق پیش آمده در خصوص کاخ سرهنگ آباد زواره اردستان موجب شده تا بنده به عنوان یک زواره ای علاقه مند پیگیری موضوع باشم.

مدیر پایگاه بافت تاریخی زواره خاطرنشان کرد: مسجد بنکویه زواره به عنوان مهمترین اثر تاریخی از گذشته برای شهرستان و نماد شهر زواره به یادگار مانده  که از اهمیت بالایی برخوردار بوده  و به عنوان مسجد شیعیان در زواره فعالیت داشته است.

محیط طباطبایی با این عنوان که مسجد بنکویه زواره بر اثر حوادثی مورد تعمیراتی قرار گرفته اما کار مهم این بوده که با اطلاعات باستان شناسی فضای داخلی آن در دست تعمیر است.

انتهای پیام / کد خبر29111

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار