سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فرماندار اردستان:

تخریب حجاب و ترویج بدحجابی از اهداف دشمن است/ نباید در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تدافعی عمل کنیم

فرماندار اردستان گفت: در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و تغییر تفکرات و اعتقادات افراد نباید به سمت تدافعی برویم.

به گزارش صبح اردستان، به نقل از  صاحب نیوز؛ حمیدرضا تأملی پیش از ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی روز ملی عفاف و حجاب در فرمانداری اردستان اظهار کرد: موضوع رعایت حجاب و عفاف درونی، هشداری بر این موضوع است که تفکیک جنسیتی نداریم.

وی افزود: موضوع برخورد با بی حجابی و بد حجابی توسط نیروی انتظامی و بسیج بعضا در فضای مجازی مورد تخریب قرار می گیرد که همه در راستای اهداف دشمن است.

فرماندار اردستان گفت: نباید در رعایت حجاب بیرونی هم از بعد اجرای ماموریت حاکمیتی و هم در اجرای رسالت اجتماعی در بخش امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کنیم.

تأملی با بیان اینکه حجاب محافظ ارزش های دینی در یک جامعه اسلامی است، تصریح کرد: شخصی که حجاب را رعایت می کند به او مصونیت می دهد، حجاب یک فرهنگ و عاملی است برای گستردگی ارزش های دینی در سطح حکومت اسلامی که مصونیت ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: باید صریح و روشن اعلام کرد که اگر دشمن روزی موفق شود حجاب را فتح کند ارزش های دینی جامعه اسلامی را فتح کرده، لذا با توجه و تاکید بر حجاب درونی به موضوع نماد حجاب هم باید تاکید داشته باشیم.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: هیچ وقت از تقسیم بدنه اجتماعی به موضوع باحجاب و بدحجاب سود نکرده ایم و به شدت نیازمند حفظ انسجام، یکپارچگی و همبستگی ملی در حوزه های مختلف به خصوص حجاب هستیم.

تأملی یادآوری کرد: موضع ما در خصوص حجاب باید تاکید بر جذب حداکثری باشد و در برخورد با یک بدحجاب یک نقطه مشترک را پیدا کرده و آن را استفاده کنیم، در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و تغییر تفکرات و اعتقادات افراد نباید به سمت تدافعی برویم.

وی افزود: دشمن در سال های اخیر در حوزه فرهنگ برهنگی به شدت کار کرده و اگر در بخش تشکل ها و سمن ها کمی بیشتر فعالیت کنیم می بینیم این نقشه برهنگی نقشه ای لو رفته ای در دنیا بوده و خود را نشان داده است، اروپا کانون این تفکر برای کسب درآمد بوده و ما می توانیم آن را افشاء کنیم هر چند راه سختی در پیش داریم.

فرماندار اردستان با اشاره به تبلیغت موجود، گفت: ملاک و معیار پدر و مادرها در تربیت فرزند اینچنین نبوده و در دنیای جدید لزوما فرزندان از والدین الگو نمی گیرند که همه نشات گرفته از فضای مجازی است.

تأملی بیان کرد: می توان از ظرفیت های فرهنگی و هنری در راستای ترویج حجاب استفاده کرد و با تولید محتوا در فضای مجازی از همان جایی که ما مورد حمله قرار می دهند پاسخ دهیم.

حجاب و عفاف یک امر تشریفاتی و سنتی نیست که جزء ضروریات دین است

امام جمعه اردستان اظهار کرد: به حجاب و عفاف به عنوان یک امر تشریفاتی یا سنتی نگاه نکنیم چرا که حجاب جزء ضروریات دین است و حجاب و عفاف ریشه در قرآن و روایات دارد.

حجت الاسلام حسن دهشیری در خصوص اثراتی که حجاب و عفاف بر جای می گذارد، گفت: حجاب باعث پاکی نسل ها و مانع از فروپاشی خانواده ها و جامعه خواهد شد.

وی افزود: در مقابل این معروف بزرگ وظیفه دینی داریم تا اقدامی داشته باشیم که آن هم امر به معروف و نهی از منکر  است که همه در حد خود وظیفه دارند تا در این راستا فعالیت کنند.

امام جمعه اردستان یادآوری کرد: برای امر به معروف باید مسائل تشویقی و تنبیهی را نیز داشته باشیم و در ادارات آن را نهادینه کنیم و آن را جزء ارزیابی و مسائل ارزشیابی قرار دهیم.

حجت الاسلام دهشیری تاکید کرد: دانش آموزان نیز می توانند با مقاله نویسی در این خصوص حجاب را مطرح کنند و به شبهات پاسخ دهند تا اندیشه دانش آموز کمتر به بی حجابی کشیده شود.

انتهای پیام / کد خبر30292

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار