سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
امام جمعه اردستان:

احتکار کننده گان همچون دشمن بی دین هستند

امام جمعه اردستان، گفت: کسی که به بازار رونق می دهد همچون مجاهد فی سبیل الله است که در برابر دشمن ایستادگی میکند و کسانی که هم احتکار کننده هستند همچون دشمن بی دین هستند.

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام حسن دهشیری شامگاه دوشنبه در جمع کسبه بازار اردستان در امامزاده موسی(ع) با موضوع فقه بازار اظهار کرد: از جمع بازاریان هم شهدایی تقدیم انقلاب شده که می توان از شهید لاجوردی یادی کرد.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن هفته بسیج اصناف این جلسه برای بازاریان تدارک دیده شده که در طول هفته شاهد برنامه های متنوع دیگری خواهیم بود.

امام جمعه اردستان گفت: هدف از برگزاری اینگونه جلسات حضور شما بازاریان را در عرصه های مختلف نشان خواهد داد.

حجت الاسلام دهشیری با بیان اینکه ما مسلمان هستیم و افتخارمان این است که پیرو ائمه و حضرت علی(ع)هستیم تصریح کرد: افتخارمان به امامی است که به دنیا، آخرت و عبادت و تجارت ما توجه دارد.

وی تاکید کرد: اسلام دینی است که به ما آموخته که برای آخرتمان نباید دل بسته به دنیا و زرق و برق دنیا باشیم.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: شما بازاریان توجه داشته باشید نه دنیا را فدای آخرت کنید و نه آخرت را فدای دنیا کنید.

وی تصریخ کرد: هرچند به ما توصیه شده کار و تلاش را فراموش نکرده که تلاش خود انواع و اقسامی دارد که یکی از پاکترین و طیب ترین آن تحارت است.

حجت الاسلام دهشیری همچنین یادآوری کرد: تجارت همان کاری است که شما در بازار انجام داده و برای خانواده نان حلال به دست می آورید.

امام جمعه اردستان همچنین افزود:طبق احادیث کاسب کار حبیب خدا است لذا کار بازاریان باید یک چهارچوبی داشته باشد و آن اینکه خدا را از یاد نبرند.

وی با تاکید بر اینکه کاسب کار اگر از راه خدا خارج شد مورد غضب خداوند واقع شده است افزود: کاسبان باید فقه و اصول شرعی را فراموش نکنند.

حجت الاسلام دهشیری طبق روایتی از حضرت رسول (ص) گفت:کسی که به بازار رونق می دهد همچون مجاهد فی سبیل الله است که در برابر دشمن ایستادگی میکند و کسانی که هم احتکار کننده هستند همچون دشمن و بی دین هستند.

وی نقش کاسب کاران در این برهه از زمان را خیلی مهم دانست و گفت: شما می توانید نیاز مردم را برطرف کنید و اگر به درستی عمل کردید مورد لطف خداوند هستید.

امام جمعه اردستان با انتقاد به احتکار کنندگان افزود: انبارهایی که هر روز کشف می شود آیا کار آمریکا است یا کار یک سری افرادی است که می خواهند با گران شدن آن در محرم مردم را اذیت کنند.

انتهای پیام / کد خبر30825

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار