شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس اورژانس اجتماعی کشور:

۱۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور افتتاح شده است

رئیس اورژانس اجتماعی کشورگفت: سازمان بهزیستی وظیفه دارد تا نسبت به ایجاد اورژانس اجتماعی اقدام کند که در سال گذشته بیش از ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور افتتاح شد.

به گزارش صبح اردستان، رضا جعفری ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح اورژانس اجتماعی اردستان اظهار داشت: بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در کشور مطرح شده و یکی از مواردی که می‌تواند شعار سلامت را موفق کند موضوع رفاه اجتماعی است تا همه افراد در واقع بتوانند در آن جامعه یک زندگی عزت مند و شرافت مندانه داشته باشند.

وی افزود: یکی از مولفه هایی که در حوزه پشتیبانی سلامت مطرح است کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است، سازمان بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی تکلیف دارد تا نسبت به ایجاد اورژانس اجتماعی اقدام کند که در سال گذشته بیش از ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی کند.

اورژانس اجتماعی یک ساختار با سابقه است که در خاورمیانه وجود ندارد

رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: اورژانس اجتماعی یک ساختار با سابقه است و در منطقه خاورمیانه وجود ندارد، یکی دیگر از شاخصه های سازمان بهزیستی موضوع تامین نیازهای پایه جامعه است و با توجه به دسیسه استکبار که شاهد تحریم ظالمانه غرب شده ایم پ یکی از رسالت های عمده بهزیستی کنترل و مدیریت آسیب های اجتماعی در این برهه از زمان است.

آسیب های اجتماعی یک مقوله عام و مختص جامعه ما نیست

وی ابراز داشت: آسیب های اجتماعی یک مقوله عام است و هیچوقت مختص جامعه ما نیست، ما در چهل ساله اخیر ورود اورژانس اجتماعی نکات بسیار مهمی را داشته اما آسیب های اجتماعی هم زیاد شده تا جایی که رهبر انقلاب گفتند آسیب اجتماعی به حدی رشد پیدا کرده که یک اقدام جهادی نیاز دارد.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به وظایف اورژانس اجتماعی گفت: در حوزه اورژانس اجتماعی یک گفتمان و یک فرهنگ ضد خشونت وجود دارد، هرجا که اورژانس اجتماعی ورود پیدا کرده تغییر رویکرد را شاهد بوده ایم.

وی ادامه داد: استان اصفهان در موضوع اورژانس اجتماعی پیشتاز بوده است و با توجه به گزارشی که دریافت می کنیم ۴۰ درصد انرژی آنها در موضوع آموزش صرف می شود.

انتهای پیام / کد خبر31898

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار