سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان:

تمام مسائل دفاع مقدس در محور مقاومت خلاصه می شود

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان گفت: تمام مسائل دفاع مقدس در محور مقاومت خلاصه می شود و با الگوگیری از این مقاومت در شرایط کنونی نیز اگر مسئولان با مردم همراه شوند مشکلات اقتصادی هم برطرف می شود

به گزارش صبح اردستان، حجت الاسلام منصور صابری شامگاه دوشنبه در مراسم هفته دفاع مقدس در مسجد امام حسن مجتبی(ع) اردستان اظهار داشت: بعد از واقعه عاشورا افرادی که در مسیر دین باقی ماندند بسیار اندک بودند بدین معنا که شاید مردم در شمار مسلمانان شمرده می شدند اما این افراد معرفتی به امام زمان خویش نداشتند.

وی افزود: انحطاط فکری مردم در آن زمان موجب شده بود تا مردم مسیر اصلی و حق و باطل را درست تشخیص ندهند.

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان گفت: خوارج کسانی بودند که امام بر حق را کنار گذاشتند و به دشمن اقتدا کردند و از کار خود پشیمان نشدند و تا جایی کارشان پیش رفت که فرزند پیغمبر را به شهادت رساندند.

وی ابراز داشت: امام حسین(ع) برای این موضوع قیام کرد تا مردم زیر بار زور و ظلم قرار نگیرند اما مردم از این امر استقبال نکردند.

صابری با بیان اینکه هر گاه جامعه اسلامی از دشمن بترسد کار آن تمام است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته مورد تحریم، تهدید و شبیخون بوده و هر کجا نترسیدیم موفق بوده ایم و هر کجا ترس داشتیم دشمن خود را به ما نزدیک کرده است.

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس اردستان بیان داشت: انحطاطی که در زمان امام حسین(ع) رخ داد به این جهت بود که مردم استقامت نداشتند و از دشمن می ترسیدند و این در حالی است که  استقامت بهترین راه غلبه بر دشمن است.

وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم با گفتگو برطرف نمی شود

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشت: وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم با گفتگو و شعار دادن برطرف نمی شود و تنها مقاومت در برابر دشمن و تکیه بر ظرفیت های داخلی کشور می تواند ما را از گردنه تحریمها عبور دهد.

صابری گفت: در چهل سال گذشته همه کارها بر اساس وحدت و توکل به نیروهای بومی کشور و در راستای مقاومت  در برابر فشارهای دشمنان انجام شده است.

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس افزود: هشت سال کل دنیا به ایران تاختند اما رمز پیروزی ما رد دفاع مقدس استقامت و دفاع بود و دشمنان نتوانستند هیچ غلطی بکنند.

وی بیان داشت: در طول انقلاب نمونه های استقامت زیادی داشتیم که می تواند در مسیر راه انقلاب مورد استفاده قرار بگیرد.

صابری با اشاره به این موضوع که در طول تاریخ کشور ما هزاران بار مورد تجاوز قرار گرفته و هر بار قطعه ای از آن جدا شده است، افزود: در جنگ هشت ساله که همه دنیا با ما در جنگ بودند یک وجب از این خاک در تصرف دشمن قرار نگرفت.

تمام مسائل دفاع مقدس در محور مقاومت خلاصه می شود

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس گفت: تمام مسائل دفاع مقدس در محور مقاومت خلاصه می شود و با الگوگیری از این مقاومت در شرایط کنونی نیز اگر مسئولان با مردم همراه شوند مشکلات اقتصادی هم برطرف می شود.

وی افزود: افرادی هستند که با ترس از جنگ می خواهند استقامت مردم را متزلزل کنند که مردم باید در این زمینه هوشیار بوده و برای حفظ این راه هم باید بصیرت داشته باشند.

صابری تاکید داشت: افرادی با پرت کردن حواس مردم به یک سری مسائل حاشیه ای سعی در بر هم زدن اتحاد مردم دارند که باید جلوی این افراد گرفته شود.

رئیس حوزه علمیه شهید مدرس با اشاره به هزینه های گزاف برای اجرای کنسرت در اردستان انتقاد کرد و افزود: اگر می خواهید برای جوانان کاری کنید مشکل ازدواج و اشتغال آنها رابرطرف کنید.

وی افزود: مجلسی که عزت اسلام و انقلاب را در بیست دقیقه به هراج می گذارد در طراز انقلاب نیست و نمی تواند برای مردم مفید باشد.

صابری با اشاره به  قرار داشتنسال انتخابات گفت: دشمن به شدت برنامه ریزی می کند تا ذهن مردم را نسبت به نیروهای ارزشی تخریب کند که باید مراقب این امر باشیم.

انتهای پیام / کد خبر32238

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار