جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور:

دهیاران می توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور گفت: دهیاران می توانند با ارائه طرحهای خود نسبت به دریافت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال اقدام کنند.

به گزارش صبح اردستان، سعید رضا جندقیان شامگاه چهارشنبه در جلسه ای حول محور بررسی مشکلات روستایی شهرستان اردستان اظهار داشت: جمعیت روستاهای شهرستان اردستان نسبت به جمعیت شهری و حتی استانی دوبرابر است و این موضوع باعث می شود تا توجه بیشتری به آنها انجام شود.

وی افزود: منابعی وجود دارد که دهیاران می توانند با ارائه طرحهای خود نسبت به دریافت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال استفاده کنند.

معاون امور دهیاریی های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشورگفت: تسهیلات در نظر گرفته شده بصورت شش درصد با اقساط چهارساله بوده و یک سال هم تنفس دارد و همچنین منابعی وجود دارد که بصورت بلاعوض مبالغی برای هر روستا در نظر گرفته خواهد شد.

وی ابراز داشت: تعدادی ماشین آلات حمل زباله خریداری شده که در اختیار روستاهایی که در اولویت هستند قرار خواهد گرفت که این کار با گردش کاری که انجام خواهد شد آن را واگذار خواهیم کرد.

جندقیان در خصوص راههای روستایی هم اعلام داشت: منابعی را در نظر گرفته ایم که با هماهنگی وزارت راه نسبت به بهسازی آنها اقدام می کنیم.

۵۵ روستای اردستان از تسهیلات درآمد پایدار بهره مند می شوند

فرماندار اردستان در ادامه این جلسه اظهار داشت: یکی از کارهای خوبی که در وزارت کشور مورد توجه قرار گرفته درآمد پایدار برای دهیاریهاست که دولت به نوعی بتواند کمک کند تا دهیاریها به یک منبع درآمد وصل شوند.

حمیدرضا تاملی افزود: وزارت کشوریک سری منابع را بر اساس تسهیلات در نظر گرفته است که برای ۵۵ روستای اردستان که دهیاری دارند این امکان را قائل شدند تا به طرح هایی که منجر به ایجاد درآمد پایدار شود تسهیلات پرداخت شود.

وی گفت: به هر دهیاری متناسب با مزیت های  آن دهیاری تسهیلات پرداخت می شود که در همین زمینه از محل اعتبار ارزش افزوده ماده ۵۸ که در اختیار سازمان شهرداریها است قرار شد کمکی برای روستاها منظور شود.

وی ابراز داشت: جمعیت روستایی اردستان ۳۳ درصد است و نسبت به متوسط کشور که۲۵ درصد است وضعیت بهتری دارد و از نظر ترکیب جمعیتی عدد مناسبی نیست.

تاملی اعلام داشت: کارگروهی برای دهیاران شهرستان اردستان با حضور تیمی از سازمان شهرداریها در دو هفته آینده برگزار می شود تا نسبت به ارائه طرحهای در آمدزای پایدار توجیهات لازم انجام شود.

انتهای پیام / کد خبر32361

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار