پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران اردستان:

۵۲ گلزار شهدا در اردستان ساماندهی شده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان گفت: بنیاد شهید اردستان ۵۲ مورد از ۵۴ گلزار شهدای این شهرستان را ساماندهی کرده و ساماندهی مابقی گلزارها نیز در دست اقدام…

به گزارش صبح اردستان، غلامرضا سمیعی در گفت و گو یی در خصوص ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا اظهار داشت: شهدا و ایثارگران با ایثار خود امنیت و اقتدار را به ارمغان آوردند و بی تردید امروز قدردانی از خانواده‌های آنان وظیفه‌ای اجتماعی است که بر عهده همه آحاد جامعه قرار دارد.

وی افزود: ما و به ویژه نسل جوان باید بتوانیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم که بدون شک تاسی از شهدا و الگو قرار دادن آنها همانند چراغی روشن برای ادامه مسیر همگان است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان گفت: روز بزرگداشت شهداء فرصتی است برای تجدید عهد و پیمان با شهدا تا در پیچ و خم روزگار گرفتار غبار فراموشی نشویم و جانمان را با عطر یاد شهداء و راه شهداء که همانا حرکت در مسیر سعادت است خوشبو کنیم.

وی ابراز داشت: صیانت از کیان انقلاب اسلامی یکی از آرمان‌های شهداء است؛ این انقلاب به سختی به دست آمده و برای به ثمر نشستن آن جانفشانی‌های بسیاری انجام شده است، بر این اساس مسئولان وظیفه دارند از دستاورد گرانبهای شهداء حفاظت کرده و آن را به نسل‌های آینده کشور تحویل دهند.

سمیعی با بیان یاد و خاطره شهداء بر لزوم دیدار مسئولان با ایثارگران در طول سال تاکید کرد و افزود: شهرستان اردستان تعداد ۳۲۰ شهید ،۵۵۰ جانباز ،۴۴ آزاده، تعداد دو شهید و شش جانباز مربوط به مبارزات دوران پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ را تقدیم انقلاب کرده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان تصریح کرد: بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به منظور احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت و زنده نگه داشتن یاد شهیدان و تکریم خانواده معظم شهداء شکل گرفته است.

بنیاد شهید از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کند

وی تاکید کرد: بنیاد شهید و ایثارگران از هر فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کند که نصب تابلو تمثال سرداران و شهدای شاخص در ورودی بنیاد شهید اردستان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی در معرفی شهدا، برگزاری بیش از ۵۰ مورد یادواره‌های شهداء و تدوین و چاپ کتاب در حوزه ایثار و شهادت را می‌توان نام برد.

سمیعی گفت: تلاش کرده‌ایم تا در زمینه‌های اشتغال، مسکن، ازدواج، تحصیل و رفع مشکلات اقتصادی به خانواده ایثارگران همراهی لازم را انجام دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان افزود: بنیاد شهید اردستان از ۵۴ گلزار شهدای شهرستان تعداد ۵۲ مورد را ساماندهی کرده و مابقی گلزارها در دست اقدام و اجراست.

وی بیان کرد: مقرر شده بود تا برنامه‌هایی همچون همایش تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین مراسم شب شعر ایثار و شهادت را به مناسبت روز شهداء برگزار کنیم اما به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا این برنامه‌ها لغو شد.

انتهای پیام / کد خبر32645

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار