پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بزرگترین سرمایه زواره، زواره ای بودن آن است

رئیس کمیته ملی موزه های ایران گفت: بزرگترین سرمایه زواره، زواره ای بودن زواره است.

tabatabaee.921207

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، سید احمد محیط طباطبایی در اولین سمینار تخصصی شهرسازی، گردشگری و جلب توریست در دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره با اشاره به اینکه ظرف ۱۰ سال با دور تند دریاچه ارومیه از بین رفت، تصریح کرد: توسعه ای که منجر به خشک شدن دریاچه ارومیه می شود توسعه نیست.

وی با اشاره به گزارش سازمان محیط زیست ایران برای سازمان پیشرفت و توسعه ملل متحد (UNDP) پیرامون بحران کره زمین، بیان داشت: در این گزارش آمده است اگر با همین فرمان جلو برویم تا ۲۵ سال آینده چهارپنجم ایران مثل کویر مرکزی خواهد شد.

معاون دانشنامه تاریخ معماری و شهرسازی ایران زمین تصریح کرد: بزرگترین شانس جهت جذب سرمایه، اقتصاد واقعی، زندگی بهتر و شخصیت این است که شهر، شهر خودش باشد.

رئیس کمیته ملی موزه های ایران (ICOM) با اشاره به اینکه حفظ تاریخ توسط افراد اقتصادی واقعی راحت تر است، خاطر نشان کرد: در ایران، سازمان میراث فرهنگی با دو شهر تبریز و یزد به دلیل داشتن مردم اقتصادی مشکل کمتری دارد.

استاد و محقق برتر دانشگاه های کشور با اشاره به ظهور صنعت گردشگری بعد از جنگ جهانی دوم، بیان داشت: صنعت گردشگری به خاطر تولید ثروت بوجود نیامد، گندم صنعت گردشگری شناخت مردم از همدیگر بود.

طباطبایی افزود: توریست و گردشگری یکی از بهره برداری هایی است که از هویت تاریخی یک شهر می شود.

انتهای پیام / کد خبر4386

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار