جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
علیرضا یوسفی فرد

کاهش ۲۰ درصدی ازدواج در شهرستان اردستان

رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان گفت: بر اساس آمار ثبت ازدواج سال جاری نسبت به سال ۹۱ نزدیک به ۲۰ درصد کاهش داشته است.

yoosefifard921215

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، علیرضا یوسفی فرد در مصاحبه تفصیلی با خبرنگار نگین کویر اظهار کرد: تعداد ازدواج های ثبت شده تا پایان بهمن ماه سال جاری را ۳۶۷ واقعه عنوان کرد که نسبت به تعداد ۴۵۵ واقعه مدت مشابه سال گذشته در حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی در تشریح وظایف اداره ثبت احوال تصریح کرد: وظیفه اصلی ثبت احوال طبق قانون ثبت وقایع حیاتی ۴ گانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است که ولادت و وفات بحث اصلی ثبت احوال می باشد و بر اساس قانون وظیفه انتشار آمار ازدواج و طلاق را هم به مسئولین دارد.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان، صدور شناسنامه را از وظایف اداره ثبت احوال عنوان کرد و افزود: در سال های گذشته به دلیل مشکلات و نواقص شناسنامه های دست نویس و در جهت حل مشکلات مسئولین به فکر راه اندازی شناسنامه مکانیزه افتادند که در اداره ثبت احوال شهرستان اردستان هم از اواخر شهریور ماه ۱۳۹۰ با نصب سیستم های مورد نیاز شروع به کار کرد و تا پایان بهمن ماه سال جاری ۶۲۳۶ جلد صادر شده است.

یوسفی فرد تاکید کرد: شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال و نوزادان صادر خواهد شد.

وی تعداد دفاتر ازدواج و طلاق در سطح شهرستان را دو دفتر اعلام کرد و خاطر نشان کرد: دفتر ۶۲ در اردستان و زواره و یک دفتر هم در شهر مهاباد در حال فعالیت می باشد.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان با اشاره به اینکه گواهی فوت به درخواست همشهریان صادر می شود، بیان داشت: ۱۳۳۱ برگ گواهی فوت از چند سال گذشته تا پایان بهمن ماه سال جاری و ۱۷۱۵ برگ در پایان سال ۹۱ برای شهروندان شهرستان اردستان صادر شده است.

وی تعداد سند های تنظیم شده فوت تا پایان بهمن ماه سال جاری را ۲۸۹ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۵۴ نفر مرد و ۱۳۵ نفر زن بوده اند.

علیرضا یوسفی فرد با اشاره به اینکه از دادن آمار طلاق معذوریم، افزود: خوشبختانه آمار طلاق در شهرستان اردستان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به ثبت ۵۴۹ سند ولادت در شهرستان اردستان تا پایان بهمن ماه سال جاری، تصریح کرد: از این تعداد ۲۹۴ نفر پسر و ۲۵۵ نفر دختر بوده اند.

رییس اداره ثبت احوال اردستان خاطر نشان کرد: با توجه به بافت فرهنگی، غنی و مذهبی شهرستان و توسل و اعتماد مردم به معصومین و ائمه،نزدیک به ۹۰ درصد نام های انتخابی منتسب به ائمه اطهار و معصومین می باشد.

یوسفی فرد بیشترین فراوانی نام برای پسران را امیرعلی، ابوالفضل، محمد، محمدعلی، علی محمد و برای دختران هم فاطمه، زهرا، زینب، نازنین زهرا و محدثه اعلام کرد.

وی افزود: یکی از وظایف دیگر ثبت احوال تغییر نام و نام خانوادگی بر حسب درخواست متقاضیان است که در یازده ماه سال جاری ۲۳ مورد تغییر نام صورت گرفته و شناسنامه جدید صادر شده است.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان اظهار داشت: تغییر نام خانوادگی بر اساس قوانین ثبت احوال بر ۳ مقوله تغییر کامل نام خانوادگی، حذف پسوند و اصلاح نام خانوادگی است که تا پایان بهمن ماه سال جاری ۱۸۹ مورد تغییر نام خانوادگی صورت گرفته و شناسنامه جدید صادر شده است.

علیرضا یوسفی فرد با بیان اینکه در سال جاری ۱۷۴۱ فقره تعویض شناسنامه صورت گرفته، تصریح کرد: بدلیل اینکه طرح آزمایشی است و هنوز فراخوان انجام نشده، محدودیت هایی برای این طرح در نظر گرفته شده است که اولویت با افرادی است که درخواست تغییر و تحول در شناسنامه های خود داشته باشند و همچنین افرادی که شناسنامه آنها زیر ۱۵ سال بوده و قصد عکس دار کردن آن را دارند و افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده، می باشد.

وی در خصوص بهره برداری از ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در ثبت احوال شهرستان نیز خاطر نشان کرد: بدلیل فراهم نبودن زیرساخت ها، این ایستگاه در دهه فجر راه اندازی نشد و بر اساس قول مسئولان بعد از تعطیلات سال جدید ایستگاه صدور کارت ملی هوشمند در شهرستان اردستان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و در خدمت همشهریان خواهیم بود.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان اردستان با اشاره به اینکه این اداره به تنهایی نمی تواند آمار دقیقی از مهاجرت شهروندان بدهد، تاکید کرد: بر اساس تفریق کل وفات های شهرستان از زمان تاسیس اداره به تعداد ولادت ها، در حدود ۴۰ هزار نفر مهاجرت از شهرستان اتفاق افتاده است.

یوسفی فرد جمعیت شهرستان در سرشماری سال ۹۰ را ۴۱۴۰۵ نفر اعلام کرد که بر این اساس جمعیت شهر اردستان ۱۵۷۰۱ نفر، شهر زواره ۷۸۱۴ ، شهر مهاباد ۳۶۵۶ نفر بوده و مابقی متعلق به روستاهای شهرستان می باشند.

وی در پایان در خصوص عدم بروز رسانی پرتال اداره ثبت احوال شهرستان هم تصریح کرد: یکی از عیب های وارد بر اداره همین مورد می باشد که سعی می کنیم در آینده با پیگیری، این مشکل هم برطرف شود.

انتهای پیام / کد خبر4440

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار