پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرهنگ نیوز

نگذارید تیم فوتبال برود جام جهانی

ما اگر ۹۰ دقیقه بزنیم زیر توپ، با یک مساوی بازیکنانمان فکر می‏کنند قهرمان جهان شده اند! … نگذارید تیم برود جام جهانی! خوبیت ندارد!

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از فرهنگ نیوز، گویا این روزها برخی دولتی‏ ها هم حسابی دلواپس شده ‏اند؛ آن ‏هم دلواپس افزایش افسردگی در جامعه! معاون وزیر بهداشت گفته ‏است: “۲۰تا ۳۰درصد افراد جامعه از افسردگی رنج می ‏برند”

در همین زمینه نشستی داشتیم با برخی کارشناسان و آن‏ها نیز بعد از ساعت‏ ها خوردن آبمیوه و ایضا کیک و کلوچه(!) ۱۰ نظریه زیر را در خصوص علت افزایش افسردگی بیان داشتند:

نظریه اول- پرداخت وام ازدواج در سال‏های گذشته:
این روزها چون برخی جوانان روی وام ازدواج حساب باز کرده بودند و موفق به دریافتش نشدند، حسابی افسردگی گرفته اند! در صورتی ‏که اگر قبلا وام ازدواجی داده نمی ‏شد، دیگر کسی روی آن حسابی باز نمی‏ کرد و از نگرفتنش هم ناراحت نمی‏شد!
در حال حاضر بایستی مسئولان قبلی، پاسخگو باشند که دلیل دادن وام ازدواج در آن سال‏ها چه بوده است؟!

نظریه دوم- تعریف بد از افسردگی:
به نظر می رسد تعریف درستی از افسردگی وجود نداشته باشد! بایستی این تعریف را جایگزین کرد: “هر کس در طول هفته ۵ ثانیه بخندد دیگر افسرده محسوب نمی‏ شود!”
مطمئن باشید این‏طوری خیلی راحت و آسان درصد افسرده ‏های کشور کم خواهد شد!

نظریه سوم- پایین آمدن نرخ تورم:
به ادعای برخی مسئولین این روزها حسابی نرخ تورم پایین آمده است! بدین ترتیب وضع معیشتی مردم خیلی بهتر شده است و دیگر نیازی نیست صبح تا شب بروند کار کنند! اوقات فراغتشان زیاد شده و کلا خوشی زده زیر دلشان! خوشی هم بزند زیر دل انسان، این‏ طور می شود دیگر!

نظریه چهارم- پیروی از مُد:
مُد است دیگر! یک روز عمل کردن بینی مُد می‏شود، یک روز برنزه کردن! این روزها هم تیریپ افسردگی مُد شده‏است! … یعنی شما واقعا تا الان افسردگی نگرفته ‏اید؟! … واقعا که بی‏ کلاسید!

نظریه پنجم- صدا و سیما:
خب وقتی صدا و سیما چنین سریال‏ های غمگینی همچون ستایش و … پخش می‏کند انتظار دارید مردم در منزل حرکات موزون انجام دهند؟! همین‏ که خودکشی نمی‏ کنند و فقط افسرده می ‏شوند بایستی خدا را شکر کنید!

نظریه ششم- دولت قبلی:
کلاً هر مشکل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … که در حال حاضر وجود داشته باشد مقصرش دولت قبلی است، این یکی هم روش! دلیل خاصی هم نمی‏ خواهد! وقتی ما می‏گیم اونها مقصرن، حتما هستن دیگه!

نظریه هفتم- فیلتر بودن فیسبوک:
جوانان به دلیل عدم دسترسی به صفحه شخصی دکتر ظریف در فیسبوک و چون به دلیل فیلتر بودن، نمی ‏توانند برای پست ‏های ایشان لایک بگذارند افسردگی گرفته‏ اند!

نظریه هشتم- مهیا بودن شرایط ازدواج:
این روزها جوانان به راحتی ازدواج می‏ کنند و به خاطر شنیدن غرغرهای همسرشان است که دچار افسردگی زودرس(!) می‏ شوند!
به راستی! چرا دولت این‏قدر ازدواج را برای جوانان آسان کرده است؟! چرا این‏قدر شغل زیاد شده است؟! چرا شاهد ارزان شدن مسکن و منقرض شدن اجاره نشینی هستیم؟!

نظریه نهم- صعود تیم فوتبال به جام جهانی:
خب جوانمان افسرده می‏ شود می‏ بیند برخی تیم ‏ها اگر قهرمان نشوند بازیکنانشان خودشان را شکست خورده می‏دانند! و ما اگر ۹۰ دقیقه بزنیم زیر توپ، با یک مساوی بازیکنانمان فکر می ‏کنند قهرمان جهان شده اند! … نگذارید تیم برود جام جهانی! خوبیت ندارد! به بازیکنان تیم ملی رحم نمی کنید، به جوانان رحم کنید!

نظریه دهم- طنزهای منتشر شده در سایت:
این هم شد طنز؟! همین الان خبری به من رسید که بعد از انتشار این طنز، درصد افسردگی در کشور ۱۰درصد دیگر هم بیشتر شد! افسردگی ‏های پیش از این هم مقصرش همین “شرلوک هولو” بوده است!

انتهای پیام / کد خبر5979

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار