شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گردشگری در اصفهان بدون زاینده‌رود معنا ندارد

نماینده مجمع گردشگری استان اصفهان گفت: از دیرباز تاکنون گردشگری اصفهان با زاینده‌رود ارتباط تنگاتنگی داشته و بدون شک نبود زاینه‌ده‌رود، گردشگری را در این شهر بی‌معنا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از خبرگزاری فارس، رضا برادران شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری در باغ تالار چهلستون اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر پل شهرستان یک‌هزار و ۲۰۰ ساله، به دلیل نبود آب در حال تخریب است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر نگاه به مسائل مهم و کلان همچون خشکسالی ملی باشد نه محلی و بومی، موضوع آب حل شدنی است.

رئیس کمیته حقوقی مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: اگر کارها سیاسی نباشد و عقلانیت و تخصص افراد بی‌طرف مورد استفاده قرار بگیرد، بدون شک زاینده‌رود احیا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نباید فرقی بین اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری گذاشت، ادامه داد: طبق مواد ۱۵۸ و ۱۵۹ قانون مدنی ایران حق‌آبه مردم اصفهان باید به رسمیت شناخته شود و بر اساس کنوانسیون بین‌المللی، حمایت از میراث طبیعی نیز الزامی است.

برادران در ادامه افزود: اصفهان در فلات مرکزی است و کاهش نزولات جوی و تصمیم‌های غلط و بهره‌برداری‌های غیرمجاز و در نهایت برهم زدن معادلات طومار شیخ بهایی اصفهان را به چنین روزی گرفتار کرد.

وی اضافه کرد: از بین ۶۰۰ دشت اصفهان در حدود ۳۰۰ دشت به دلیل احداث سد از بین رفته و بیلان منفی سفره‌های زیرزمینی سبب شده تا نقاطی از اصفهان نشست کند که به زودی گریبان آثار تاریخی را خواهد گرفت.

رئیس کمیته حقوقی مجمع گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: با در نظر داشتن ظرفیت‌های فراوان در این شهر باید در نظر داشت که خواسته سازمان‌های مردم نهاد قانونی است و مسئولان باید طومار شیخ بهایی را در شورای عالی آب مدنظر داشته باشند و از تصمیم‌های احساسی دوری کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اصفهان و زاینده‌رود امانت آیندگان است، از مسئولان خواست تا فکری جدی برای اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور کنند.

انتهای پیام / کد خبر7798

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار