فیلم «محمد» همه را تا لحظه آخر در سالن نمایش مجذوب میکند/به دلیل استقبال مخاطبان این فیلم ۳ ماه در سینماها اکران می شود
مدیر سینماهای حوزه هنری استان اصفهان اظهار داشت: حال سینماهای دنیا با فیلم محمد رسول الله(ص) خوب است.
به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از هنرما ، مدیر سینماهای حوزه هنری اصفهان گفت: در این مدت بلیط این فیلم با بیشترین مخاطب نسبت به فیلم های دیگر فروخته شده است.
مدیر سینماهای حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: این فیلم در سینماهای سپاهان، ساحل، شاهین شهر، گز، فولاد شهر و کاشان اکران می شود و فروش قابل توجهی داشته است.
حسینی با بیان اینکه بلیط این فیلم ۶ هزار تومان برای هر نفر است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این فیلم در سه ساعت اکران می شود این هزینه برای آن مناسب است.
وی یادآور شد: به دلیل استقبال زیاد مخاطبان این فیلم در حدود سه ماه در سینماها اکران می شود.
مدیر سینماهای حوزه هنری استان اصفهان اذعان داشت: من به واقع دیدم که با توجه به مدت زیاد این فیلم نسبت به فیلم های دیگر به دلیل جذابیت آن هیچ مخاطبی سینما را ترک نکرد و تا لحظه آخر برای تماشای فیلم در سینما حضور داشتند.
حسینی با اشاره به اینکه تعداد سینماهای استان اصفهان کم است، گفت: با وجود جعیت ۴ میلیونی استان اصفهان این تعداد سینما به نسبت جمعیت محدود است و باید افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان با کمبود سینما مواجه است، تصریح کرد: برای اکران بسیاری از فیلم ها با کمبود فضا مواجه هستیم و من با این موضوع مخالفم که سینماها مخاطب ندارند.
این روزها محمد رسول الله(ص) به سینماهای داخل و خارج کشور راه پیدا کرده است. فیلمی که با وجود سه ساعت اکران همه مخاطبان را به خود جذب کرده است. «ما واقعا سعی کردیم جدای از بحث مضمون، در بحث ساختار و تکنیکی از ظرفیت عالی سینمای ایران و سینمای جهان استفاده کنیم». این جمله ای است که مجید مجیدی در یک نشست رسانه ای گفته است.
او در بخشی از سخنانش متذکر شده است که حضور افراد بزرگی در بخشهای فیلمبرداری و موسیقی و جلوههای ویژه، این را نشان میدهد. آنچه در بضاعت ما بود، به میدان آمد تا فیلمی از لحاظ تصویری در استاندارهای جهانی به وجود بیاید و به همین جهت از همان ابتدا به فروش فیلم و مخاطب پیدا کردن آن فکر شده است.
حالا مجیدی با ساخت این فیلم باید بر خود ببالد که در سینماهای داخلی و خارجی اکران این فیلم با استقبال خای روبرو شده است تا جایی که پیش فروش بلیت فیلم «محمدرسول الله (ص)» در سینما پردیس کوروش تهران در ۱۱ سانسی که برای روز نخست اکران درنظر گرفته شده است پیشفروش شد.
گویی مردم دنیا با وجود جنگ های گوناگونی که در حال وقوع است، مهربانی مانند حضرت محمد ابن عبدالله را طلب می کنند کسی که با گسترش دین اسلام به همه نشان داد که اسلام، دین ستیزه جویی نیست. دین اسلام، مهربانی را به ارمغان می آورد. مردم دنیا تشنه چنین شخصیت های فهیمی هستند که دنیا را دگرگون کند.
۸۰۰ شهر در کشور فاقد سینما هستند و این نشان میدهد که همه دولتها، نسبت به مقوله فرهنگ توجه لازم را نداشتند. ما قبل از انقلاب با یک جمعیت ۳۰ میلیونی ۵۲۰ سینما داشتیم و الان با ۸۰ میلیون جمعیت، فقط ۳۰۰ سینما داریم که ۵۰ تای آن هم فاقد امکان نمایش است و این نشان میدهد که دولتها باید نگاه دستدومی و تزیینی به فرهنگ را کنار بگذارند و سخاوتمندانه هزینه کنند و ظرفیتسازی شود تا روزی برسد که همه مردم ما از این امکان استفاده کنند و این کمبودها پر شود.
بارها و بارها درباره فرهنگ صحبت شده است، اما کاری جدی صورت نگرفته است. دولتمردان ما توفیقات زیادی در عرصههای سیاسی و اقتصادی به دست آوردهاند؛ اما امیدوارم فرهنگ را فراموش نکنند. فقط می گوییم سینما مخاطب ندارد. سینما هست و مخاطب ندارد.
همانطور که مجید مجیدی بارها اشاره کرده است این فیلم در پی ارائه تصویری واقعی از پیامبر اسلام است. آنچه در این اثر سینمایی مقابل دیدگان مخاطبان قرار میگیرد حضور پرمهر و سرشار از برکت پیامبر اسلام است که هر جا که حضور مییافتند مردم را به مهر و دوستی فرامیخواندند. در فیلم نشان داده میشود که حضرت محمد (ص) از همان کودکی و نوجوانی سرمنشا مهر و دوستی بودهاند.
داستان فیلم به گونهای طراحی و اجرا شده است که این امکان فراهم است تا قسمتهای بعدی آن نیز ساخته شود و البته مجیدی نیز به این نکته اشاره داشته است که قصد ساخت قسمت های دوم و سوم آن را دارد و به گونهای می توان آن را سهگانهای از زندگی حضرت محمد (ص) دانست.
انتهای پیام / کد خبر12679