شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان گفت

هر ایرانی روزانه ۱۵ گرم نمک مصرف می کند

بر اساس محاسبات مصرف سرانه نمک در کشور روزانه ۱۰ تا ۱۵ گرم برای هر فرد است.

jashnvare.ghaza921020   (2)

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” ، همزمان با هفته ملی بسیج آموزش همگانی تغذیه جشنواره غذا در سالن شهید حاجی کتابی روستای تلک آباد بخش زواره برگزار شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان در این جشنواره اظهار کرد: کاهش مصرف نمک و چربی زمینه ساز بهبود شرایط زندگی افراد خواهد شد.

دکتر محمود رضا زاهد نژاد با اشاره به مصرف بالای نمک در کشور، تصریح کرد: مصرف سالیانه نمک در ایران حدود ۶ کیلوگرم در سال است در حالی که در جهان این میزان حدود ۳ کیلوگرم می باشد.

 

jashnvare.ghaza921020   (1)

 

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان با اشاره به ناخالصی های موجود در نمک، خاطر نشان کرد: سولفات کلسیم، سولفات منیزیم، گل و لای و فلزات سنگین از این جمله هستند.

زاهد نژاد با اشاره به اثبات ارتباط مستقیم نمک و بیماری فشار خون، تاکید کرد: در طولانی مدت و سنین بزرگسالی نمک باعث سفتی عروق و نهایتا فشار خون می شود.

وی با توصیه به جمع آوری نمک از سر سفره ها بیان داشت: استفاده از نمک فقط در زمان طبخ غذا آن هم بصورت حداقل و استفاده از نمک های یددار و تصفیه شده انجام گیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردستان تصریح کرد: چربی های گیاهی نظیر روغن زیتون، کلزا، آفتابگردان و سویا در مقایسه با چربی های حیوانی ضرر کمتری داشته و اسید های چرب غیراشباع بیشتری دارند.

در این جشنواره ۶۷ نفر شرکت کردند که در پایان به جهت سالم بودن تمامی غذاها به همه شرکت کنندگان کارت هدیه اهدا شد.

در این مراسم فرماندار اردستان، بخشدار زواره، رئیس و مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان، روسای ادارات بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، آبفار و دارالقرآن زواره حضور داشتند.

انتهای پیام / کد خبر3348

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار