پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اردستان:

شهرستان اردستان با کمبود روحانی مواجه است

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان با کمبود روحانی مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید جواد حیدری پیرامون مأموریت‌های اداره تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: باید اذعان کنیم که بعد از ۳۰ سال که از تأسیس مهم‌ترین نهاد فرهنگی حکومتی منصوب به مقام معظم رهبری می‌گذرد مردم و مسئولین از مأموریت‌های مهم این نهاد آگاهی ندارند.

وی نبود اطلاع‌رسانی در این زمینه را از مهم‌ترین دلایل آشنا نبودن مردم با وظایف این سازمان دانست و تأکید کرد: مهم‌ترین مأموریت‌های این نهاد ساماندهی فعالیت‌های قرآن، شبکه گسترده روحانیت در تبلیغ دینی، تشکل‌های مذهبی اعم از هیئت مذهبی، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی تبلیغی است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان با بیان اینکه تاکنون دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های هدف و اثرگذار جامعه از جمله دبیران دینی و قرآن، هیئت مذهبی و مداحی برگزار شده است، اظهار کرد: همچنین در آینده جهت رشد و ارتقاء فرهنگ دینی با تعامل با همه دست‌اندرکاران امور فرهنگی اعم از ائمه جمعه، روحانیون دستگاه‌های فرهنگی و مسئولین اجرایی شهر اهداف مأموریت‌های سازمان تبلیغات در راستای پاسخ به منویات مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر عدم بودجه کافی برای این مأموریت‌ها از متولیان فرهنگی خواستار افزایش اعتبارات این سازمان برای امور دینی شد و تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ روحانی اعم از طرح هجرت و مستقر در شهرستان اردستان به امر مقدس تبلیغ مشغول هستند.

حیدری با بیان اینکه بافت شهرستان اردستان مذهبی فرهنگی است، متذکر شد: این تعداد روحانی جواب‌گوی امور دینی و مطالبات مردم نیست به‌طوری‌که بسیاری از مساجد شهر و روستا فاقد روحانی می‌باشند.

وی همچنین از روحانیون خواست برای لبیک به ندای امام خامنه‌ای به مناطق محروم که خواهان روحانی هستند هجرت کرده و برای تحقق شعار سال در مسائل فرهنگی یاری‌رسان باشند.

 سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان مأموریت‌های اداره تبلیغات را ساماندهی امور قرآنی اعم از برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی و معلم قرآن تخصصی مفاهیم و تفسیر قران عنوان کرد و گفت: در حال حاضر متأسفانه فقط یک مؤسسه قرآنی و یک ‌خانه قرآنی با مجوز اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان فعال است که مطلوب نیست.

وی از فعالان قرآنی درخواست کرد با مراجعه به این اداره و یا سایت تلاوت دارالقرآن تبلیغات مجوز خانه‌های قرآنی را به ثبت برسانند و یادآور شد: تاکنون سه دوره تربیت مربی قرآن توسط این نهاد برگزار شده که ۵۰ نفر از بانوان موفق به اخذ مدرک معتبر دوره تربیت مربی قرآنی شدند.

حیدری از شورای توسعه قرآنی خواست زمینه به‌کارگیری این خواهران را در امور آموزشی قرآنی در مراکز مرتبط با قرآن و دین فراهم سازند.

انتهای پیام / کد خبر10162

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار