جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرح جامع شهری اردستان و زواره اجرایی شود

عضو شورای اسلامی شهر اردستان با اشاره به وضعیت طرح‌های هادی و جامع شهرها اظهار داشت: طرح‌های هادی و جامع در سطح روستاها و شهرهای کشور امروز به مشکلی تبدیل شده است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از تسنیم، بهروز اصلانی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به مشکلات شهرستان فریدونشهر در تأمین آب مورد نیاز برای فضای سبز شهری اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه سال ۱۳۸۶ وزارت نیرو و وزارت کشور، آب شرب از آب مورد نیاز برای فضای سبز جدا می‌شود و آبفای اصفهان نیز بر این موضوع تأکید بسیاری داشته است.

وی افزود: سال گذشته آب فضای سبز شهرداری فریدونشهر قطع شده و ما مجبور شدیم که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده نکنیم اما در حال حاضر آب مورد نیاز برای فضای سبز شهر فریدونشهر قطع شده و باید برای این مسئله اقدام موثری صورت گیرد زیرا درختان شهر در حال خشک‌شدن هستند.

عضو شورای اسلامی فریدونشهر بیان کرد: در حال حاضر موضوع گردشگری در محلات شهر باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان استان با توجه به جایگاه شهرستان‌ها در زمینه گردشگری، باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

عوارض آلایندگی پالایشگاه اصفهان به برخوار اختصاص یابد

عضو شورای اسلامی شهر برخوار و میمه نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات این شهر اظهار داشت: شهرستان برخوار و میمه، بعد از شاهین‌شهر، نزدیک‌ترین شهر به اصفهان به شمار می‌رود و از نظر آلودگی نیز مشکلات بسیاری برای آن به وجود آمده اما این اتفاق تأثیری بر دریافت عوارض آلاینده به شهر نداشته است.

عبدالرحیم میرخوانی افزود: باید تصمیمی جدی در زمینه مازاد درآمد مالیاتی استان و هزینه آن در شهرهای مختلف صورت گیرد زیرا در حال حاضر مردم از فشار مضاعف اخذ مالیات در استان گله‌مند هستند و هر سال سقف مالیات پرداختی اصفهان در مجلس بالاتر می‌رود.

وی بیان کرد: در حال حاضر این شهرستان بعد از شاهین‌شهر نزدیک‌ترین شهرستان به پالایشگاه اصفهان و آلودگی بوده اما در زمینه اختصاص عوارض آلایندگی به شهرهای شهرستان اقدام موثری صورت نگرفته است.

طرح جامع شهری اردستان و زواره اجرایی شود

عضو شورای اسلامی شهر اردستان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت طرح‌های هادی و جامع شهرها اظهار داشت: طرح‌های هادی و جامع در سطح روستاها و شهرهای کشور امروز به مشکلی تبدیل شده است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

سید مهدی آموزگار تصریح کرد: مطالعات طرح جامع شهر اردستان و زواره در سال ۸۴ به پایان رسیده اما از سال ۸۴ تا کنون، در حال تهیه و ابلاغ است که این موضوع اصلا مناسب نیست.

وی درباره موضوع انشعابات اراضی کشاورزی نیز گفت: در حال حاضر بسیاری از زمین‌ها و باغات استان دارای انشعابات بدون مجوز هستند و این در حالی است که بسیاری از کشاورزان برای تأمین انشعابات اتاقک کارگری خود در این باغات دچار مشکل هستند که باید اقدام مناسبی درباره آن اجرایی شود.

سهم‌آبه مورد نیاز برای تیران و کرون اختصاص یابد

عضو شورای اسلامی شهر تیران نیز در این جلسه با اشاره به اجرای عملیات تونل گلاب در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به اینکه اجرای طرح تونل گلاب در این شهرستان سبب وارد شدن آسیب‌هایی به قنوات روستاها و شهرهای شهرستان تیران و کرون شده، باید درباره اینکه آیا سهم‌آبه‌ای به این روستاها تخصیص داده می‌شود یا خیر، اطلاع‌رسانی شود.

داوود میرزایی افزود: سئوال دیگر من این است که آیا ارسال بودجه شوراهای اسلامی شهر به فرمانداری‌ها وجهه قانونی دارد یا خیر زیرا در آئین‌نامه‌های مطالعه شده، صحبتی در این زمینه مطرح نشده است.

انتهای پیام / کد خبر10525

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار