جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار اردستان:

اردستان در اجرای طرح تحول نظام سلامت مقام سوم را کسب کرد

فرماندار اردستان گفت: شبکه بهداشت و درمان اردستان در زمینه اجرای طرح تحول نظام سلامت مقام سوم را در استان اصفهان کسب کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر”، بهرام خواجه سعیدی ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اردستان در محل شبکه بهداشت و درمان اردستان اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان اردستان در بحث اجرای مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در دوسال گذشته رتبه نخست را در استان  و در زمینه  هتلینگ و پروژه های عمرانی در طرح تحول نظام سلامت رتبه سوم استان را کسب کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مصوبات این کارگره  مربوط به سلامت و زندگی انسان ها بوده، حضور در این جلسات برای دستگاه های اجرایی شهرستان لازم الاجرا است.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه مشکلات جسمی، روحی و روانی ناشی از بیماری سالک قابل جبران نیست، خواستار توجه بیشتر وزارت بهداشت و درمان به این موضوع شد و تصریح کرد: در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مبلغ ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارت خشکسالی و حوادث مدیریت بحران برای اجرای برنامه پیشگیری از بیماری سالک در کل استان اختصاص داده شده که  از این میزان مبلغی نیز برای شهرستان اردستان در نظر گرفته می شود.

در ادامه این جلسه کارشناس سالک دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه با همکاری استانداری اصفهان و در جلسه ای که با حضور معاون سیاسی استانداری و مدیریت بحران برگزار شد، برنامه پیشگیری از بیماری سالک در قالب یک برنامه عملیاتی سه ساله از سال ۹۴ تا ۹۶  مجددا تصویب شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا امیدوار هستیم نتایجی که برای کنترل بیماری سالک در سال های گذشته به دست آمده حفظ شود.

جواد رمضان پور با اشاره به اینکه بیماری سالک در استان اصفهان و شهرستان اردستان از نوع روستایی بوده و در فصل محدودی از اول فروردین تا پایان شهریورماه ادامه دارد، تصریح کرد: در این رستا اقدامات لازم جهت آموزش و اطلاع رسانی عموم مردم صورت گرفته تا شاهد کاهش تعداد مبتلایان به بیماری سالک در استان باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام / کد خبر10621

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار