یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهره برداری از ساختمان جدید بخش همودیالیز بیمارستان شهید بهشتی اردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت : ساختمان جدید بخش همودیالیز بیمارستان شهید بهشتی شهرستان اردستان به همت خیران با هزینه ای بیش از ۳ میلیارد ریال افتتاح شد.

29557804113172122401

به گزارش تیم رصد نگین کویر ، شاهین شیرانی در مراسم افتتاح ساختمان جدید بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی اردستان، با تشریح مراحل ساخت این بخش ، اظهار داشت : این پروژه در سال ۱۳۸۹ با توجه به فاصله شهرستان اردستان از مرکز استان و لزوم خدمات رسانی به بیماران دیالیزی شروع به کار کرده و در ۳۴۰ متر مربع احداث شده است.

 

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای این ساختمان ، افزود : برای احداث این ساختمان بیش از سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و این اعتبار توسط خیرین سلامت اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به ضروریات احداث این ساختمان در شهرستان اردستان اشاره و تصریح کرد : ساختن این محل از ضروریات بوده زیرا ۱۴ نفر بیمار دیالیزی ثابت مقیم شهرستان و سه نفر میهمان و به طور مجموع بیش از ۲۰۰ مورد دیالیز در ماه در شهرستان سبب شده تا مقدمات فراهم کردن رفاه این افراد در دستور کار قرار گیرد.

 

شیرانی خاطر نشان کرد : با افزایش ۳ دستگاه جدید دیالیز به مبلغ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال ، ظرفیت سرویس دهی این بخش به ۷ دستگاه ارتقاء یافته است و یک دستگاه RO نیز با هزینه‌ای معادل ۹۰۰ میلیون ریال توسط خیران عرصه سلامت شهرستان اردستان، خریداری و به دانشگاه اهدا شده است.

98691860331872675915

وی بیان داشت : تجهیز واحد تاسیسات و موتورخانه واحد دیالیز، اطفال و اداری بیمارستان نیز با هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط خیرین عرصه سلامت انجام گرفته واحداث ساختمان واحد تاسیسات به مساحت ۱۲۰ مترمربع و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه از دیگر پروژه‌هایی است که به بهره برداری می رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت : شایع‌ترین علتی که به دیالیزی شدن افراد منجر می‌شود، فشارخون و مرض قند کنترل نشده بوده که به سادگی قابل پیشگیری است.

 

شیرانی تاکید کرد : یکی از افتخارات ما در این چند ساله در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این است که توانستیم اعتماد معتمدین را جلب کنیم و از ظرفیت‌های خیرین در حوزه سلامت استفاده کنیم.

 93005165068977049100

انتهای پیام / کد خبر1198

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار