پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
رییس پلیس راه استان اصفهان مطرح کرد:

پراید نا امن ترین خودردو /آزاد راه امیر کبیر پرحادثه ترین جاده اصفهان

رییس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۳، ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های استان اصفهان راه اندازی شده بود، اظهار داشت: هم اکنون۴۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده های استان فعال شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر” به نقل از اصفهان بیدار، سرهنگ رضا رضایی با بیان این مطلب افزود: این ایستگاه ها از اکنون برای نوروز ۹۵ راه اندازی شده است و با وجود آنها با کاهش ۱۰ درصدی تصادفات جاده ای روبرو بوده ایم.
وی ادامه داد: با توجه به رعایت اصول راهنمایی و رانندگی توسط مردم و ارتقاء فرهنگ ترافیک تعداد متوفیات ۲۵ درصد کاهش داشته است.
رییس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: شاخص کشوری در کاهش تصادفات ۱۰ درصد است و ما ۱۳ درصد کاهش تصادفات داشته ایم.

سرهنگ رضایی خاطر نشان کرد: در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) و نیمه شعبان با توجه به حجم مسافرت های درون و برون شهری خودروهای شخصی و غیر شخصی به صورت محسوس و نامحسوس در جاده ها کنترل می شدند.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان و از ۲۵ تا ۲۹ تیرماه شاهد کاهش تصادفات فوتی بوده ایم، اذعان داشت: در این ایام با تردد ۴ میلیون تردد خورویی مواجه بودیم و خوشبختانه یک مورد هم تصادف منجر به فوت نداشتیم در حالی که با تصادفات خسارت جلو و عقب ماشین روبرو بوده ایم.

رییس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه در همه مراحل با رانندگانی که سرعت غیر مجاز داشته اند، برخورد کرده ایم، گفت: در سال ۹۴، این برخوردها ۱۲ درصد افزایش داشته و با ۸۸ هزار تصادف برخورد شده است.
سرهنگ رضایی با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی سرنشین خودروها علت اصلی بیشترین تصادفات است، تصریح کرد: پس از این مرحله سرعت غیر مجاز بیشترین تصادفات را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه برخی تصور می کنند که آزادراهها و بزرگراهها خطر آفرین نیست، خاطر نشان کرد: پرحادثه ترین ترین و پر تصادف ترین جاده اصفهان آزاد راه امیر کبیر است و سرعت غیر مجاز رانندگان باعث خطر سازی در این محدوده می شود. ۶۰ درصد تصادفات در شب رخ می دهد و ۵۰ درصد تصادفات در آزادراهها و بزرگراههاست.
رییس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به سرعت غیر مجاز رانندگان در جاده های استان گفت: در طول چند ماه یک هزار و ۳۳ دستگاه خودرو به دلیل سرعت زیاد متوقف شدند. سرعت زیاد می تواند ۹۰ درصد صدمات را ایجاد کند. هر راننده ای که سرعت غیر مجازداشته باشد خودروی او تا ۷۲ ساعت متوقف می شود.
سرهنگ رضایی با بیان اینکه اصفهان رتبه ۲۰ کشوری را از لحاظ سطح برخورد در راهها دارد، گفت: ۳۰ هزار کیلومتر از راههای استان پایش الکترونیکی می شود.
رییس پلیس راه استان اصفهان بیان کرد: در سه ماهه گذشته ۱۹۷ فقره گواهینامه توقیف شده است.
وی اذعان داشت: ۶۰ درصد تصادفات مربوط به افراد بومی در اصفهان است.
سرهنگ رضایی در پاسخ به خبرنگار اصفهان بیدار مبنی بر اینکه چه تعداد از سرنشین های تصادفی منجر به فوت الکلیسم و معتاد بودند و چه تعداد گواهینامه نداشتند، گفت: کمتر کسی هست که در جاده های استان گواهینامه نداشته باشد و آمار راننده های الکلیسم کم است اما متاسفانه معتادین زیاد هستند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ راننده برای آزمایش اعتیاد تست داده اند.

رییس پلیس راه استان اصفهان در سوال دیگری از خبرنگار اصفهان بیدار مبنی بر تعداد نقاط حادثه خیز استان اصفهان گفت: ۱۳۰ نقطه حادثه خیز در جاده های استان اصفهان وجود دارد. محورهای علویجه تیران و دامنه پرحادثه ترین محورها هستند.
سرهنگ رضایی در سوال دیگر خبرنگار اصفهان بیدار مبنی بر تعداد دوربین های محسوس و غیر محسوس در جاده ای استان اصفهان گفت: ۴۰ دستگاه دوربین محسوس و ۸۰ دستگاه دوربین سیار در جاده های استان اصفهان فعال است.
رییس پلیس راه استان اصفهان به فرهنگ سازی و آموزش در روستاها اشاره کرد و ادامه داد: ۵۰ هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان در اختیار روستاییان قرار داده شده است.
وی در پایان از همکاری اصحاب رسانه در پیام رسانی به موقع به شهروندان برای پیشگیری از حوادث و تصادفات قدردانی کرد.

انتهای پیام / کد خبر12009

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار