یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

دولت عربستان در حادثه سقوط بالابر متهم است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه بالابر سقوط کرده در مسجدالحرام متعلق به خانواده سعودی بود، گفت: دولت عربستان در این حادثه متهم است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان “نگین کویر”، احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه اخیر در مسجدالحرام و کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر از مسلمانان در بیت‌الله الحرام، گفت: عربستان نسبت به این ماجرا متهم است.

وی افزود: عربستان چند سال است که در بحرین، سوریه، عراق و امروز در یمن جنایت می‌کند؛ بیش از ۱۶۰ روز است که مردم بیگناه یمن را کشته و خون آنها را بر زمین می‌ریزد.

این نماینده مجلس ادامه داد: عربستان با جنایاتی که در این کشورها انجام داده، زیرساخت‌های این کشورها را از بین برده است و عاملی شده که مردم این کشورها به اروپا مهاجرت کنند، البته مهاجرت این ملتها به اروپا باعث می‌شود که غرب بداند سیاست‌های اشتباهی را در این کشورها پیش گرفته است و به غلط به تروریست‌ها کمک کرده؛ زیرا از بین رفتن زیرساخت‌های این کشورها عامل هجوم مهاجران به اروپا شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اتفاق اخیری که در مسجدالحرام رخ داد، خون تعداد زیادی از مسلمانان بیگناه بر زمین ریخته شد، خاطرنشان کرد: دولت عربستان باید نسبت به استحکام سازی این کارگاه عمرانی اقدامات لازم را انجام می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: این بالابر متعلق به محمدبن سلمان پسر پادشاه عربستان است، از این رو خانواده سعودی خود باید نکات ایمنی را به خصوص در زمان انجام مناسک حج در نظر گرفته و تامین می‌کردند.

مهر

انتهای پیام / کد خبر12846

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار