جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
غیور فرماندار اردستان:

علت ها و چرایی های پیروزی انقلاب به نسل جوان منتقل شود

پیروزی انقلاب اسلامی رخدادی عظیم و تأثیرگذار در نیمه ی دوم قرن بیستم به شمار می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان”نگین کویر” فرماندار شهرستان اردستان گفت: می طلبد علت ها و چرایی هایی که سبب پیروزی انقلاب شده است را به نسل جوان منتقل کنیم.
علیرضا غیور امروز در مراسم تجلیل از پیشگامان انقلاب اسلامی شهرستان اردستان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی درتاریخ ایران، اسلام و جهان می‌باشد اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی رخدادی عظیم و تأثیرگذار در نیمه ی دوم قرن بیستم به شمار می‌آید.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب بسیاری از تحولات و دگرگونی‌های سیاسی در جهان شد تصریح کرد: اهمیت این رویداد تاریخی در این است که ازیک سو معادله‌های سیاسی استکبار را در ادامه ی تقسیم استعماری جهان به دو قطب شرق و غرب بر هم زد و از سوی دیگر یکی از مقتدرترین رژیم‌های وابسته به قدرت‌های بزرگ را در کشوری که از نظر استراتژیکی و اقتصادی با اهمیت بود ریشه‌کن نمود.
فرماندار اردستان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی به خواست مردم وبرگرفته از مبانی دینی و با رهبریت روحانیت بود تصریح کرد: مشابه این انقلاب در دنیا وجود ندارد.
غیور به علل شکل گیری انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از ایراداتی که می توان گرفت این است که نتوانسته ایم علت ها و چرایی هایی که سبب پیروزی انقلاب شده است را به نسل جوان منتقل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: می طلبد در جهت بیان عوامل شکل گیری و  پیروزی انقلاب فعالیت بیشتری صورت گیرد.
در ادامه این مراسم از کتاب انقلاب اسلامی در شهرستان اردستان نوشته علیرضا خبازیان رونمایی شد.
این کتاب در مدت ۲ سال تهیه شده که در ۷ فصل و ۵۶۶ صفحه شامل خاطرات مبارزان انقلابی شهرستان اردستان اسناد و تصاویر انقلاب اسلامی در اردستان می باشد.

اردستان خبر

انتهای پیام / کد خبر13862

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار