پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
غیور فرماندار اردستان:

عزاداری‌های سنتی در شهرستان اردستان احیاء می‌شود

فرماندار اردستان خواستار تلاش در راستای حفظ و احیای عزاداری‌های سنتی شد و گفت: رواج خرافات در نتیجه عدم شناخت مسائل فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، علیرضا غیور صبح امروز در جلسه ستاد شئونات مذهبی شهرستان اردستان خواستار تبیین اهداف و مأموریت‌های ستاد شئونات مذهبی شد و اظهار داشت: شناخت آسیب‌ها، ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی، نظارت و جهت‌دهی به هیئت‌های مذهبی از جمله وظایف و برنامه‌های ستاد شئونات مذهبی است.

وی با بیان اینکه در کنار رشد کمی تعداد هیئت‌های مذهبی شاهد ایجاد خرافات در هیئت‌های مذهبی بوده‌ایم، تصریح کرد: بدعت‌ها سبب تغییر شکل برگزاری مراسمات مذهبی شده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه نقش اصلی برگزاری مراسمات مذهبی در گذشته بر‌عهده سخنرانان و روحانیون مراسمات بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیئت مذهبی مداح محور شده‌اند و مداح است که شکل و نوع عزاداری را مشخص می‌کند.

غیور خواستار تلاش در راستای حفظ و احیای عزاداری‌های سنتی شد و افزود: رواج خرافات در نتیجه عدم شناخت مسائل فرهنگی و مذهبی است. در راستای جهت‌دهی بهتر برنامه‌های فرهنگی توسط شهرداری‌ها، یک روحانی به‌عنوان مشاور فرهنگی در شهرداری‌های اردستان، زواره و مهاباد بکار گرفته شود.

انتهای پیام / کد خبر14022

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار