شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
مدیر اداره امور منابع آب اردستان:

کاهش ۱۹متری آب های زیر زمینی در اردستان

مدیر اداره امور منابع آب شهرستان اردستان گفت: با نصب کنتورهای هوشمند بالغ بر ۹میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، مدیر اداره امور منابع آب شهرستان اردستان گفت: با نصب کنتورهای هوشمند بالغ بر ۹میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

محمد رضا سلیمی با بیان اینکه به دلیل کاهش بارندگی و برداشت بی رویه آب از چاه های کشاورزی سطح آب های زیرزمینی دشت اردستان در حدود ۱۹ متر کاهش داشته است اظهار کرد: از طرف دیگر آب های شور به سمت شیرین حرکت و کیفیت آب از ۳۵۰۰سی سی به ۵۰۰۰سی سی رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان ورودی آب به سفره های زیرزمینی ۲۰۶میلیون مترمکعب و خروجی آب۲۷۰میلیون مترمکعب است خاطرنشان کرد:سالیانه ۶۴میلیون مترمکعب اضافه برداشت از چاه های آب صورت می گیرد.

مدیر اداره امور منابع آب شهرستان اردستان با بیان اینکه در سال های اخیر نصب کنتورهای هوشمند در راستای بهبود منابع آب صورت گرفته است تصریح کرد: در این راستا از تعداد ۴۳۶حلقه چاه آب کشاورزی تعداد ۳۸۲ حلقه چاه به کنتورهای هوشمند آب و برق مجهز شده اند.

سلیمی از مزایای نصب کنتورهای هوشمندجلوگیری از اضافه برداشت و برنامه ریزی برای مدیریت مصرف آب اعلام کرد و افزود: از زمان نصب کنتورهای هوشمند آب و برق در حدود ۹میلیون مترمکعب از اضافه برداشت آب جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال نصب کنتورهای هوشمند فهام بر روی ۱۵۰ چاه آب اعم از کشاورزی، خدماتی و صنعتی که قابلیت کنترل از راه دور را دارند در برنامه قرار دارد.

انتهای پیام / کد خبر15127

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار