جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان اردستان:

اعتبار ۷٫۵میلیارد ریالی جهت خشک سالی شهرستان اردستان

از محل ماده ۱۰و۱۲ اعتبارات صندوق توسعه ملی مبلغ حدود هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال جهت خشک سالی وآب رسانی روستاها در اختیار شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، فرماندار شهرستان اردستان اظهار کرد:  از محل اعتبارات ماده ۱۰و۱۲ اعتبارات صندوق توسعه  ملی مبلغ حدود هفت میلیارد و پانصد میلیون ریال جهت خشک سالی وآب رسانی روستاها در اختیار شهرستان قرار گرفته  است .

علیرضا غیور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران پیش از ظهر امروز در محل فرمانداری گفت:  با توجه به خشک سالی و مسائل ومشکلاتی که مطرح است از همه دستگاهها درخواست داریم تا قبل از جلسه وکمیته برنامه ریزی نظرات وراهکارهای خود را اعلام نمایند تا با بکارگیری بخش خصوصی این مشکل برطرف شود.

وی افزود: میزان بارندگی سالانه به ۹۴/۳رسیده  وپرونده زراعی سالانه با این آماربسته  خواهد شد ومیانگین بلند مدت این شهرستان  ۱۱۷/۸ است ونسبت به سال قبل بارندگی ۳۴% تغییر داشته ایم ولی هنوز به حد نرمال نرسیده ایم و این بحران خشک سالی را در شهرستان نشان می دهد.

غیور با بیان اینکه مسائل ومشکلاتی که  در پدیده گرد وغبار نیزمطرح می شود  و عواملی است طبیعی  که نهایتا علت های خاص خود را دارد تصریح کرد: علت های دست ساز وپدیده های دیگری که توسط دست کاری های  ما در طبیعت بوجود می اید موثر است.

فرماندار شهرستان اردستان با بیان اینکه عامل اصلی در بحث خشک سالی بحث بحران آب است ودر بحث میزان بارش باران از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم تصریح کرد: از حیث الگوی بارش مراتع که می تواند به عنوان سرمایه  به ما کمک کنددقیقا کمترین بارندگی را داشته  ایم.

غیور با تاکید بر اینکه سرمایه های ملی  مان(مثل کویر) را تحت طرحهای مختلف از بین خواهیم برد تصریح کرد: ما حاضریم در ۱۰۰هکتار پول بدهیم وآن راسبز کنیم و بتوانیم در دو سه سال آینده از آن بهره برداری کنیم ولی قابل برآورد نیست  واین منبع (کویر)که در اختیارمان است باید آن راحفظ کنیم.

وی بیان کرد: باید شیوه ها وروشهای عملکردیمان را در بسیاری از حوزه ها تغییر دهیم و قبول کنیم شرایط طبیعی ما در آینده بصورت معمول  نخواهد بود وآب به عنوان یک بحران در شهرستان در آینده مطرح خواهد بود وهر چقدر در حفظ وحراست آن الان کوتاهی کنیم در آینده وضعیتمان بدتر خواهد شد.

فرماندار با بیان اینکه اگر در تمامی زمینه ها مدیریتهای شهرستان  همراهی نکند  مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افتتد ولی اگر به این اتفاقات عکس العمل نشان دادیم وضعیتمان تغییر خواهد کرد وبااین عملکرد مطمئناً در چند سال آینده شهرستان وضعیت خوبی نخواهد داشت.

وی گفت: با وضعیت موجود مجبوریم نگاهمان را تغییر دهیم  وجهت کنترل موضوعات نیاز به یک کارگروه از تمام بخشها خواهیم بودودر اسرع وقت یک تیم مطالعاتی را جهت گرد وغبار شهرستان تشکیل خواهیم داد .

 

انتهای پیام / کد خبر16344

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار