یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
امام جمعه شهر اردستان:

عفاف وحجاب سپری است در مقابل هجمه های فراوان فرهنگی دشمن

عفاف وحجاب سپری است در مقابل هجمه های فراوان فرهنگی دشمن که باید ان را حفظ کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، امام جمعه اردستان گفت: عفاف وحجاب سپری است در مقابل هجمه های فراوان فرهنگی دشمن که باید ان را حفظ کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن دهشیری امشب در حاشیه مراسم همایش عفاف وحجاب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشتاد ویک سال پیش در بیست ویکم تیرسال ۱۳۱۴اتفاقی در مسجد گوهرشاد مشهد رخ دادکه آیت اله مجاهدمرحوم شیخ بهلول روی منبر مردم را باحجاب وعفاف آشنا کردوعلیه دستگاه رضاخانی مردم را تحریک کرد افزود: اما مدافعین عفاف وحجاب با ایستادگی خود شعائر دینی را حفظ کردند.

وی با بیان اینکه حجاب وعفاف یک امر دینی وقرآنی است وامروز دشمنان خیلی زیادی دارد اظهار کرد: دشمن با شگردهای مختلف با نفوذ در منازل درصدد فروپاشی بنیان خانواده ها هستند.

امام جمعه اردستانبا بیان اینکه خانم ها امروز با یک فراخوان ساده به میدان آمدند وکسی آنها را اجبار نکرده واین ارزشمند است خاطرنشان کرد:انتظار داریم همانطور که در شعارهاوقطعنامه این همایش امده مسئولین امر هم توجه ویژه ای به عفاف و حجاب داشته باشند چرا که ما در کشور اسلامی زندگی می کنیم.

دهشیری با بیان اینکه بخشی از اسلام عفاف و حجاب است تصریح کرد: یکی از آرمان شهداء عفاف وحجاب ونماز و روزه بوده که نباید کم رنگ بشود ودر یک کلمه عفاف وحجاب سپری است در مقابل هجمه های فراوان فرهنگی دشمن وباید هر چه بیشتر این سنگر در سطح جامعه حفظ ونمایان تر شود.

امام جمعه اردستان به نقش پدر ومادر در تربیت فرزندان و پوشش حجاب اشاره کرد و افزود: خانواده در جهت دادن به افکار فرزندان و اگاه سازی آنان از خطراتی که در جامعه وجود دارد نقش مهمی دارد.

دهشیری با بیان اینکه محیط خانواده و مدرسه باید مکمل یکدیگر باشند تصریح کرد: همچنین مربیان مکمل فعالیتهای فرهنگی ودینی والدین باشند واگر این شکل گرفت ارزشمند است.

وی در خاتمه با بیان اینکه همایشی که در اردستان انجام شد بخشی از فعالیتهای میدانی بود اما برای انجام برنامه های فرهنگی باید ساماندهی بهتری صورت گیرد ودر جلسات ستاد احیا و فرهنگ عمومی برنامه ریزی واجرا شود وکلا بخشهای فرهنگی شریک باشند واگرفقط به همایش ختم شود موثر نیست و باید تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام / کد خبر16962

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار