پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان اردستان:

قاچاق کالا وارز از پدیده های شوم کشور است

فرماندار اردستان: پدیده شوم قاچاق یک پدیده چند وَجهی است ودر یک راستا ویک مقوله شاهد تاثیرات منفی وسوء آن نخواهیم بودوباید در ابعاد گوناگون ومختلف به این مسئله َتوجه شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان اردستان نگین کویر، فرماندار شهرستان اردستان اظهار کرد: یکی از پدیده های شومی که در کشور وجود دارد بحث قاچاق کالا وارز است.

علیرضا غیور ظهر امروز در کارگروه  قاچاق کالا وارز در فرمانداری اردستان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری وسایر مسوولان در بحث اقتصاد مقاومتی، قاچاق کالا می تواند تاثیر سوئی را در اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

وی افزود: پدیده  شوم قاچاق یک پدیده چند وَجهی است ودر یک راستا ویک مقوله شاهد تاثیرات منفی وسوء آن نخواهیم بودوباید در ابعاد گوناگون ومختلف به این مسئله َتوجه شود.

فرماندار شهرستان اردستان بیشترین تاثیرات این قضیه را در بخش اقتصاد کشورخواندو اضافه کرد:  طبق آماری که اعلام شده سالانه مبلغ ۲۰تا۳۰میلیارد دلار از انواع کالاها از مبادی قاچاق وارد کشور می شود.

غیور با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان بین المللی کار هر یک میلیارد دلار کالای قاچاقی که وارد یک کشور بشود صد هزار فرصت شغلی را از بین خواهد برد تصریح کرد: این کار بالطبع تاثیر منفی وسوئی را بر دستگاه های  تولیدی و واحدهای صنعتی خواهد داشت.

این مسوول بخش زیادی از مشکلاتی که واحدهای تولیدی پیدا کرده اندرا نشأت گرفته از همین ورود کالاهای قاچاق دانست وگفت: متاسفانه شاهد رشد بی رویه قاچاق بوده ایم.

وی تصریح کرد: با ابلاغ اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری وشعارهای یکی دوسال گذشته در این خصوص  عزم راسخ وعزم بهتری در جهت پیشگیری از قاچاق کالا وارز را شاهد بوده ایم .

فرماندار با بیان اینکه پیامدهای مخرب قاچاق کالا در اقتصاد و عرضه  تولید، سرمایه گذاری واشتغال خود را نشان می دهد تصریح کرد: عمده ترین تاثیر منفی آن در بخش سرمایه گذاری واز بین برد ن فرصت های شغلی است واگر کشور ما امروز با حجم بیکاری روبرو است بخشی از آن به خاطر  قاچاق است.

غیور تاکید کرد: قاچاق کالا می تواند درخرید کالاهای ایرانی نقش  منفی را داشته باشد و پیامدهای امنیتی، سیاسی و تهاجم فرهنگی هم داردو نرخ رشد اقتصادی در کشور را تضعیف می کند.

رشد ۱۰۰درصدی قا چاق کالا در اردستان

مسوول تعز یرات شهرستان اردستان در ادامه این نشست گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هر جا کالای قاچاق دیدید آن را آتش بزنید زیرا مبارزه با قاچاق ضامن این کشور است.

رحمت اله ابوذری گفت باید توسط خبرنگاران به مردم نحوه مصرف  کالاهای ایرانی واستفاده نکردن کالاهای خارجی اطلاع رسانی بشود واثرات منفی کالاهای قاچاق  را مردم  تشخیص دهند.

وی افزود در شش ماهه اول تعداد ۳۱پرونده قاچاق در این زمینه تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰درصد رشد را نشان می دهد.

ابوذری تصریح کرد: شهروندان می تواند هرگونه تخلف صنوف یا مشاهده قاچاق کالا را به صورت تلفنی با سامانه ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری به اداره تعزیرات حکومتی اردستان یا اداره صنعت، معدن و تجارت، اعلام نموده تا در اسرع وقت رسیدگی و برخورد قاطع و قانونی انجام گیرد

انتهای پیام / کد خبر18578

مطالب مرتبط

جستجو

نظرسنجی

در حال حاضر نظرسنجی نداریم.

آخرین اخبار